Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: JSJ - 15.06.2011, 22:42:03
-
Moi.
Vinkkejä kaipailtas viisaimmilta, volvo nakuttaa tyhjäkäynnillä, ja kaasua painaessa. Ei kuulu ohjaamoon asti, mutta jos esim. ikkuna on auki, ja kaasuttelee, niin nakutus on ja pysyy. Vaihdoin öljyt, ja lisäsin stp:n jotain puhdistusainetta, ei vaikutusta. Ruiskusuuttimet..? Venttiilinnostimet? Auttasko jos bensan sekaan laittaa jotain puhdistusainetta?
-
Puhutaanko nyt nakutuksesta, eli http://fi.wikipedia.org/wiki/Nakutus (http://fi.wikipedia.org/wiki/Nakutus)
Vai moottorin jostain sivuäänestä, nehän on kaksi aivan eri asiaa... ;)
Noh, oletetaan että puhutaan sivuäänestä.
Venttiilinnostajat näissä usein alkaa raksuttamaan, joskus eri öljy tai puhdistusaine voi auttaa, mutta ei aina.
Myös suuttimet on aika kovaääniset, mutta niiden aiheuttaman äänen tunnistaa laittamalla käden siihen jakotukin päälle, jos ääni on synkassa tuntuvaan suutinten "tärinään" niin syyllinen on löytynyt. Suutinten ääneen voi auttaa puhdistusaine, mutta myös tilkka 2-T öljyä bensan joukossa hiljentää usein raksuttavat suuttimet...
-
"heh :D"
Joo. Ei auttanu 2t öljykään. Mikä lie siellä sit naputtaa. Ei voi mitään.
-
Jatketaan tähän...
Eli 2.5 10V koneella, kierroksia nostaessa alkaa kuulumaan nakutusta (kovaa sellaista)
Joutokäynnillä ei mitään.
Ajettu: 273tkm
Aikasemmin on ollut vain suuttimien nakutusta, mutta nekään ei kuuluu konehuoneesta ulos.
Tämä on selvästi kovempi.
Onkohan jokin nostimista sanonut itsensä irti vai täh?
Jos avaan sen venttiilikopan niin pitääkö pultit vaihtaa? varmaan suositeltavaa...
Tarkistan muuten öljyt vielä tossa klo:9 paikkeilla...
-
Meillä on ollut/on 3kpl 850 mallia. Osa 10v osa 20v.
Näistä 2/3 on venttiilit hieman nakuttaneet. Eli mielestäni voidaan puhua jo tyyppi viasta?
Ainakin siinä hopeassa 20venttiilisessa ongelmaksi muodostui öljy :(
Täys synteettinenöljy oli niin "laihaa" että sitä kului todella paljon. Vaihdoin öljyn hieman "raskaampaan", sen jälkeen venttiilit rupesivat nakuttamaan >:(
-
Jos avaan sen venttiilikopan niin pitääkö pultit vaihtaa? varmaan suositeltavaa...
varmaan on suositeltavaa...
Mutta ite oon avannut vastaavan 6 pyttysen almumiinilohkon venakopan pariin kertaan ja kasannut samoilla pulteilla.
Ei ne vielä olleet korkanneet, kun just avasin ne kolmannen kerran ja meinaan vieläkin kasata sen samoilla pulteilla.
-
Vaikuttaa siltä että yhden pytyn venttiileissä olisi jotain häikkää, kun ei oo niin tiheetä se nakutus.
Se kuuluu nyt jopa joutokäynnillä.
Öljyä löytyy, mut ei vaikutusta vaikka laitin lisää.
Edit: On sitten isompi projekti... :-\
Menee koko moottori vaihtoon. V:>
-
Vaikuttaa siltä että yhden pytyn venttiileissä olisi jotain häikkää, kun ei oo niin tiheetä se nakutus.
Se kuuluu nyt jopa joutokäynnillä.
Öljyä löytyy, mut ei vaikutusta vaikka laitin lisää.
Edit: On sitten isompi projekti... :-\
Menee koko moottori vaihtoon. V:>
ei kai ny venavian takia koko mottia tarvi vaihtaa?
-
Edit: On sitten isompi projekti... :-\
Menee koko moottori vaihtoon. V:>
Kerro toki lisää :(
-
Suunnitelmissa T5?
-
Kerro toki lisää :(
Alakerta kilkattaa yläkerran kanssa metallista musiikkia. ::)
Suunnitelmissa T5?
Ei vaan vapari, luovutusauton moottori on 2,4 20V -92. (tänään haettu)
Saa nähdä kuinka käy vaihdossa, yritys tulee olemaan kova. tai sit vaan olen vähän kylähullu.
Itse vaihto alkaa tänään illalla, eli vanha pois.
On niissä eroja, mut läpi harmaan kiven tullaan menemään.
Voin sitten ehkä ruveta tekemään oikeen päiväkirjaa tästä.
-
Voin sitten ehkä ruveta tekemään oikeen päiväkirjaa tästä.
Hei mielellään!
Ja lykkyä pyttyyn! -H-
-
Hei mielellään!
Ja lykkyä pyttyyn! -H-
Kiitos, sitä tarvitaan ja paljon.
Edit: Tässä linkki luovuttajaan. http://www.varaosahaku.fi/index.php?index=default&link=item&company_id=810&post_id=29602083 (http://www.varaosahaku.fi/index.php?index=default&link=item&company_id=810&post_id=29602083)
-
Mites on swappi mennyt? Itsellä sama projeksti edessä, kiinnostais tietää lisää.
-
Mites on swappi mennyt? Itsellä sama projeksti edessä, kiinnostais tietää lisää.
Sanotaanko näin että johtosarja+ohjausboksit menee mulla vaihtoon, se nyt on johtojen selvityksen alla.
Muuten se on ihan perus moottorin vaihto.
Paitsi että vaihdan kaikki tiivisteet ja sun muut kulutusosat siinä. (täyshuolto)
-
Sanotaanko näin että johtosarja+ohjausboksit menee mulla vaihtoon, se nyt on johtojen selvityksen alla.
Muuten se on ihan perus moottorin vaihto.
Paitsi että vaihdan kaikki tiivisteet ja sun muut kulutusosat siinä. (täyshuolto)
En nyt halua olla ilonpilaaja, mutta muodostuneeko lakipykälät ongelmaksi kun 1995 vuosimallin autoon asennetaan 1992 vuosimallin moottori? Päästöjen osalta saattaa tulla sanomista.
-
En nyt halua olla ilonpilaaja, mutta muodostuneeko lakipykälät ongelmaksi kun 1995 vuosimallin autoon asennetaan 1992 vuosimallin moottori? Päästöjen osalta saattaa tulla sanomista.
Niin... Tuon moottoriswapin kun huomaa niin helposti, vielä jos siihen vahingossa laittaa sen vanhan koneen "DOCH" muoviläpyskän kannen päälle... ::)
Tietystihän tällaisen muutoskatsastamatta jättäminen olisi yksi pahimmista rikoksista.
-
Niin... Tuon moottoriswapin kun huomaa niin helposti, vielä jos siihen vahingossa laittaa sen vanhan koneen "DOCH" muoviläpyskän kannen päälle... ::)
Tietystihän tällaisen muutoskatsastamatta jättäminen olisi yksi pahimmista rikoksista.
Niinhän se on rikoksista pahin, mutta on tuolla liikenteessä paljon pahempiakin nähty.
Tässä moottorissa ei ole muita eroa uudempaan kuin imusarja. (20-venttiilin mallissa)
Ja päästöissä sitä ei huomaa, molemmat ovat sentään Euro2 mallia.
Kyllä olen kysellyt että miten se muutoskatsastus menee, ja konttorilta sanottiin että alusta, jarrut yms. tuennat pitää olla samat molemmissa. eivät sanoneet mitään vuosimalliin vaikka mainitsin ne jo alussa.
-
Itellä volvossa naputti nostajat kylmänä ku oli jotku castrollin magnatekit, 5w-jotain, nykyään nesteen 10w-30 tai 15w-40 ja loppuu se turha naputus