Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Swolle60 - 11.06.2015, 10:26:11
-
Kuluuko tuon venttiilin irrallaan ollessa laskea ilma kulkemaan vapaasti molempiin suuntiin noista liittimistä?
http://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/fuel-mixture-formation/injection-system/injectors/boost-pressure-control-valve/1012866/ (http://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/fuel-mixture-formation/injection-system/injectors/boost-pressure-control-valve/1012866/)
-
Yksinpuhelua.
Putsasin tuon venttiilin. Ei vaikutusta.
Menee vikatilaan kiihdytyksen alkuvaiheessa. Kun nopeus ollut hetken yli 100km/h Katoaa vikatila, ja senjälkeen voi antaa runtua miten vaan eikä mene enää vikatilaan? On nää kummia vekottimia! :-\
-
En muista miten tuon piti toimia, mutta kalvo siellä sisällä on. Mutta vaikuttaa siltä että turbon siivet jumittaa. Tai sitten polttoainepaine romahtaa alkuvaiheessa kun tulee niin iso rasitus ja vaihtelu.
Ahtopainemittari olis hyvä olla tai semmonen vikadiagnostiikkalaite jolla näkee ahtopaineen.
-
Ahtopaineita ei tuo autel näytä, mutta tälläiset arvot sain ulos ajolenkillä. Tämä siis senjälkeen kun vikatila poistunut näytöstä.
Rail pressure 100650-159780 hpa
Vnt regulator 10-95%
Fuel pressure regulator valve 943-1554 ma
Mass air flow sensor 24,8-520,7 kg/h
::)
-
Mikä autel sulla on?
Mulla on autellin maxidiag md702 ja sillä ainakin näkee ahtopaineet.
-
Sama.
Täytyy ettiä ohjekirjaa, jos ne paineet sais näkyviin.
-
Eipä löydy. Kirjan mukaan pitäis näyttää, mut en löydä sellasta kohtaa tuolta live datasta. (Bp) ?
Julma-Henri onko sinulla diesel vai bensiinikoneella?
-
Oletko päivittäny ohjelmistoa.
Hittoko mulla on oma laite kototallissa ja olen tällä hetkellä oulussa.
Dieselihän tuo V70 on.
-
Olen päivittänyt.
Firmware v1.01
Software v4.50
Hardware v1.00
Minkä vuosimallin auto sinulla?
-
Juu en muista mitä mulla on :D
02 se on
-
Uusi havainto.
Vikatila päällä kun ajaa hetken yli 100km/h ja vikatila poistuu, niin senjälkeen voi polkea kun vierasta sikaa eikä mitään ongelmaa.
(testattu moneen kertaan) Sitten taas uuden käynnistyksen jälkeen oikkuilee kunnes yli 100km/h ja oire häviää???
Mikä hitto tuota riivaa? Luulis jos siivet jumii, niin ne jumii mistään muusta ulkoisesta tekijästä riippumatta? :idiot2:
-
Julma-Henri pystykö sanomaan mistä kohtaa tuo ahtopaineen mittaus sinulla löytyy tuosta Maxista?
-
Julma-Henri pystykö sanomaan mistä kohtaa tuo ahtopaineen mittaus sinulla löytyy tuosta Maxista?
En muista ulkoa. Käytän kojetta kiinni tänään ja kerron tuloksen :hello:
-
Ok.
Kiitoksia!
-
Siinähän tuo on. Tosin imusarjanpaineen ilmottaa joka on kyllä hyvin vastannu ahtopainemittarin lukemaa. Bensa vehkeitä mitä olen tutkinu niin siellä saatto muistaakseni lukea boost pressure tms.
Intake manifold pressure 1271 hPa
Elikkä tuo on 1,2bar koska siinä on ilmanpaine mukana. Toisin sanoen ahtopainetta on 0,2baria ;)
Mutta minun muistiin ei aina kannate luottaa :-[
(http://s3.postimg.org/tou0nvdtr/20150701_162350.jpg) (http://postimg.org/image/tou0nvdtr/)
(http://s24.postimg.org/z0be7fn4h/20150701_162402.jpg) (http://postimg.org/image/z0be7fn4h/)
(http://s24.postimg.org/97bjb2oy9/20150701_162416.jpg) (http://postimg.org/image/97bjb2oy9/)
(http://s24.postimg.org/al366do7l/20150701_162438.jpg) (http://postimg.org/image/al366do7l/)
Tuollai ainaki mulla menee tuonne :)
-
Ok.
Testailen. Tuossa manuaalissa vain puhuttiin turbosta lyhenteillä Bp-Turbon paine.(Boost pressure system monitor)
-
Lenkki ajettu ja ei tietenkään mennyt vikatilaan!
Paine vaihteli 989-2178hpa välillä
Vnt regulator 10,90-64,05% välillä
Fuel pressure 362600-132080hpa välillä
Näyttääkö normaalilta?
Edit: Lisätty polttoaineen paine
Edit edit korjattu pa painelukema
-
No jos ei vikatilaan menny niin sillonhan nuo on ok.
Voin ottaa dataa omasta kunhan käyn tässä päivän aikana liikenteessä :)
-
Nyt sain vikatilaan ja näyttää seraavanlaista:
VNT regulator lukema käy 95%
Int.man.pres 2581hpa
rail.pres 132080.
Senjälkeen VNT asettuu 64,8% eikä muutu, myöskään tyhjäkäynnillä. :idiot2:
(Muuttupas kuitenkin pari kolme kertaa käy 47,7% loppulenkillä)
-
Vaikuttaa siltä että siivet jumittaa.
Ja tuossa näyttää olevan railipaine matala. Tosin voi johtua vikatilasta.
-
Eli eikun ahdin pöydälle, palasiksi ja sooda strii.. eiku puhallusta niskaan?
-
Mikäs tuon paineen lukeman pitäis olla?
-
Voi alkaa toimimaan jos ajaa moottorin tosi kuumaksi. Eli vaikka niin iso ja painava kärry ku laillisesti saa ja veättää menemään.
Vakiossa on 1,1bar maksimi paine ja piikki on 1,3bar. En muista paljonko oli että ylipaineesta tulee vikatila..
-
Ja tuo käy liki2,6 barissa! :o
-
Ja tuo käy liki2,6 barissa! :o
Muista että siinä on mukana se maapallon ilmanpaine joka on sen 1bar. Elikkä sulla on käyny 1,6bar :hello:
-
1,3 mahtanee olla se normaali maksimi. Eli siis 2,3 absoluuttista painetta...
-
1,3 mahtanee olla se normaali maksimi. Eli siis 2,3 absoluuttista painetta...
Sinisellä tiskillä sanottiin ainaki mulle että 1,1bar on max paine ja 1.3bar on piikki :)
-
Sinisellä tiskillä sanottiin ainaki mulle että 1,1bar on max paine ja 1.3bar on piikki :)
öö mitä tuo tarkoittaa. Että normaali maximi on 1,1 ja todellinen maximi 1,3. Minulla ahtomittarin neula heilahtaa siinä ~1,2-1,3 kun kiihyttelee.
E: Ja mittari on joku halpanen, että saattaa näyttää sinne päin.
-
öö mitä tuo tarkoittaa. Että normaali maximi on 1,1 ja todellinen maximi 1,3. Minulla ahtomittarin neula heilahtaa siinä ~1,2-1,3 kun kiihyttelee.
E: Ja mittari on joku halpanen, että saattaa näyttää sinne päin.
Piikkipaine on tuo 1.3 josta laskee siihen 1.1
Mulla on lastutettu ja piikkipaine käy 1.7 josta laskee 1.5 jossa sitten pysyy.
-
Mitäs tiivisteitä tuohon piti hommata kun sen käyttää irti?
Ja ei varmaan saa kun siniseltä?
-
Mitäs tiivisteitä tuohon piti hommata kun sen käyttää irti?
Ja ei varmaan saa kun siniseltä?
Turboa jos meinaat käyttää irti. Niin öljynpaluun tiivisteet ylä ja alapäähän, pakopesän ja putken välinen tiiviste, pakosarjan ja laipan välinen tiiviste. Ja öljynpaineen tiiviste.
-
Ok. Kiitoksia vastauksista.
-
Ok. Kiitoksia vastauksista.
Ja se turbo mahtuu yläkautta tulemaan. Mutta pitää just oikeassa asennossa ja oikeen pyöriteltyä. Ja se poikkituki pitää ottaa pois :hello:
-
Onko helpompi alakautta, pääsen nosturille?
-
En tiedä ku iten touhuan tunkin nosto korkeudella mikä vaikeuttaa putkiston irrottamista :D
-
Voi alkaa toimimaan jos ajaa moottorin tosi kuumaksi. Eli vaikka niin iso ja painava kärry ku laillisesti saa ja veättää menemään.
Vakiossa on 1,1bar maksimi paine ja piikki on 1,3bar. En muista paljonko oli että ylipaineesta tulee vikatila..
Yleensä alkaa jumittuneet siivet liikehtiä kun pannun saa kuumaksi.
Kyllä minun mittausten mukaan 1.2bar ahtaa normaalissa ajossa ja yli 1.5bar antaa sitten vikatilan.
-
Mitä oireita viallinen ahtopaineen säätöventtiili aiheuttaa? Vikakoodeja ei ole. Mulla uupuu hieman tehoja, ei kuitenkaan merkittävästi. Voisiko TCV olla syypää? Menee tänään vaihtoon. S80 mk2 2.5T.