Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: volvo99 - 11.06.2015, 18:11:23
-
Mistä johtuu kohonnut polttoaineen kulutus ja vedossa lievää nykimistä. Tehoton ja huono käynnistyvyys. Vikakoodeja ei anna. Mistä tuollaiset oireet voisi johtua?
-
Tulpat vaihdettu ei muutosta. Sama nykiminen jatkuu. Tehoton kun lämpiää. Kaasua kun painaa pohjaan ei kiihdy, varsinkin ylämäessä. Alkaa nykiminen kun pitäis löytyä tehoja.
-
Lämpöanturi? Käynnistyykö paremmin kylmänä kuin kuumana?
-
Miten lämpöanturi liittyy tehottomuuteen/nykimiseen? Minusta käynnistyy samalla tavalla kylmänä että kuumana.
-
Terve.
Vikakoodit?
Joku puolista tiensä päässä?
-
Miten lämpöanturi liittyy tehottomuuteen/nykimiseen? Minusta käynnistyy samalla tavalla kylmänä että kuumana.
Jos lämpöanturi on rikki, auto voi käydä kylmäkäynnistyskartoilla. Mutta sillon lämpömittarikin pitäs näyttää häränpyllyä käsittääkseni.
Jos ei anna vikakoodia niin ite lähtisin liikkeelle kokeilemalla miten pelaa etummaisten lambdojen johot irti?. Samaten kokeilisin ilmamäärämittarin johto irti, tapahtuuko muutoksia? Onko kaikkien sylinterien tulpat samannäkösiä, mustia,karstasia? tällä vois saaha hajua mahdollisesta sytkäviasta... Siinä ekana mieleen tulleet ilmaset testaukset. Osia vaihtamallahan ja koeilemalla se tietysti selviäsi, mutta et varmaan kyselis täällä jos olis hinku pistää rahaa menemään...
Millä testerillä ne koodit muute katottu? Ne yleistesterit kun ei useinkaan näytä ei aktiivisia vikoja, joista niistäki voisi saaha vinkkiä.
-
Volvon lämpömittarista ja antureista ei oo sen tarkempaa tietoa, mutta fordeissa on oma
anturinsa eculle ja oma mittarille. Joten voisiko olla ecun oma lämpöanturi rikki ja
mittariston oma ehjä ja mittari näyttää siksi ok arvoja?
-
Volvon lämpömittarista ja antureista ei oo sen tarkempaa tietoa, mutta fordeissa on oma
anturinsa eculle ja oma mittarille. Joten voisiko olla ecun oma lämpöanturi rikki ja
mittariston oma ehjä ja mittari näyttää siksi ok arvoja?
Koneessa vain yksi anturi ja lämpötieto tulee moottorin eculta mittaristolle väylää pitkin.
-
Joko ilmamassamittari tai lambda sökö....Eiköhän sieltä jotain koodia löydy.
-
Nyt olen pistänyt sen merkille että käynnistyy lämpimänä huonommin.