Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: volvette - 16.06.2015, 14:38:14
-
Tuossa vol-fcr ohjelmalla katsoin ajoituksen näyttäs olevan 7astetta myöhäsellä, mites tuo säätö onnistuu kotikonstein?
-
Hiljattain omasta säätelin kääntelemällä nokka-akselin pumpun puoleista pyörää.
Tarkka merkki, pultti löysälle, millin säätö, pultti kiinni ja uusi tarkastus.
Kolmannella kerralla osui jo oikeaan.
Kun noinkin paljon heittää, niin tarkasta myös hammashihnojen kunto.
-
Eikös siinä oo kiila?
-
Ei ole kummassakaan päässä kiilaa.
Sen hammaspyörän pultin saa sitten vetää ihan tosissaan kiinni.
Joissain lähteissä puhuttiin jopa 160Nm momentista.
Ite pistin sen lenkkiavaimella ns. "otsasuoni poksahtaa" kireyteen.
-
http://vwts.ru/forum/142597.html
Tuossa sama kone, pumpun alimmaisesta pyörästä voi vähän säätää, ylempi kiristinpyörä.
-
Onkos se renkaiden pyörimis suuntaan ennakko?
-
Otin jonku verran eteenpäin niin osu kohdilleen nyt on -1,6.
-
Paljon jo lähtökohtaa parempi lukema.
Olikos se ohjearvo vanhan hihnan kanssa noin -2,0...+0,5 välillä?
Oman sain jäämään aika liki nollan paikkeille.
-
Juu tuon verran se vol-fcr ohjelman mukaan. Oli viime talvena ongelmia käyntiinlähdön kans pakkasella mut kun oli 10-15min lohkossa lähti kun palmun alta.