Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: juuso-t - 16.06.2015, 20:15:30
-
Miten/missä onnistuu? Kotikonstit etusijalla tietysti. Ratin vaihdon yhteydessä jäi kosketinrulla lukitsematta ja meni mäsäksi kun käänsi linkkuun. Nyt on uusi hommattu mutta valo palaa.
-
Onnistuu ihan itse nollata. Samanlaisella työkalulla kuin moottorin vikakoodien lukeminen/nollaus. FAQ:ssa on ledivälkyttimen teko-ohjekkin jopa :)
-
Onnistuu ihan itse nollata. Samanlaisella työkalulla kuin moottorin vikakoodien lukeminen/nollaus. FAQ:ssa on ledivälkyttimen teko-ohjekkin jopa :)
Ei onnistu. Vaatii tietokonetta srs.
-
Milläs tietokoneella meinasit? ::)
Kyllä itsellä lähti srs valo nollaamalla, ratin vaihdossa ja turvavyön kanssa
-
Milläs tietokoneella meinasit? ::)
Kyllä itsellä lähti srs valo nollaamalla, ratin vaihdossa ja turvavyön kanssa
KÄYTY VOLVOLLA NOLLAAMASSA KOODIT. EIKÄ MAKSANUT MITÄÄN. HIENOA ASIAKASPALVELUA SALON KESKUSAUTOHALLILLA!
-
KÄYTY VOLVOLLA NOLLAAMASSA KOODIT. EIKÄ MAKSANUT MITÄÄN. HIENOA ASIAKASPALVELUA SALON KESKUSAUTOHALLILLA!
EI VAADI TIETOKONETTA!!!
Eikun joo siis, sanotaan uusiksi, ei vaadi tietokonetta sen nollaus, siinä on se OBD liitin mikä ei ole OBD:sta kuullutkaan. Kannattaa oikeasti tehdä se oma vikakoodinlukija siihen, saat nollattua jatkossakin vikakoodeja, myös siitä SRS:tä, että myös auton muista järjestelmistä. Se suoltaa tismalleen samanlaisia vikakoodeja kuin moottorinohjaukset, abs, cruise, sähköpenkit jnejne.
Itsekkin olen saanut hienosti nollattua ja luettua ne koodit. Ja tosiaan, pitää ensiksi lukea ne koodit ennenkuin saa nollattua. Kummallista.
-
Miten/missä onnistuu? Kotikonstit etusijalla tietysti. Ratin vaihdon yhteydessä jäi kosketinrulla lukitsematta ja meni mäsäksi kun käänsi linkkuun. Nyt on uusi hommattu mutta valo palaa.
olisiko antaa ohjetta kosketinrullan vaihtoon ?
-
olisiko antaa ohjetta kosketinrullan vaihtoon ?
Ratin torxit takaa irti, bagistä töpseli irti, rulla irti. Sitten pyörität uusi rulla keskikohtaan ja kasaat katot että ratin hahlo osuu reikään ja tietysti enste ohjaus keskikohtaan akusta voi ottaa kengän irti myös
-
Ratin torxit takaa irti, bagistä töpseli irti, rulla irti. Sitten pyörität uusi rulla keskikohtaan ja kasaat katot että ratin hahlo osuu reikään ja tietysti enste ohjaus keskikohtaan akusta voi ottaa kengän irti myös
Jees, kiitoksia. Kaikki muut on purettu kun tuli vaihdettua keskiö ja ratti. Rullan irrottaminen jäi vähän epäselväksi, pitääkö ottaa suojamuovit ympäriltä pois ja viikset myös ? Vai tuleeko rulla vetämällä pois? En löytänyt ainakaan kiinnitys ruuveja kyseiselle komponentille. Ilmeisesti viimeeks jäänyt väärään asentoon rulla ku meni sököksi kääntäessä linkkuun pyörät
-
Rullan lukitusruuvi pitää kiinnittää ennen ratin irrotusta. Ratin keskiössä on aukko sitä varten ja ruuvi on kierretty rattiin valmiiksi josta sen vain siirtää paikalleen. Ilman ruuvia keskiö pyörähtää ja pitää kiertää takaisin oikeaan asentoon ennen ratin asennusta.
-
Rullan lukitusruuvi pitää kiinnittää ennen ratin irrotusta. Ratin keskiössä on aukko sitä varten ja ruuvi on kierretty rattiin valmiiksi josta sen vain siirtää paikalleen. Ilman ruuvia keskiö pyörähtää ja pitää kiertää takaisin oikeaan asentoon ennen ratin asennusta.
just näin,tämä tärkein kokohommassa!
-
EI VAADI TIETOKONETTA!!!
Eikun joo siis, sanotaan uusiksi, ei vaadi tietokonetta sen nollaus, siinä on se OBD liitin mikä ei ole OBD:sta kuullutkaan. Kannattaa oikeasti tehdä se oma vikakoodinlukija siihen, saat nollattua jatkossakin vikakoodeja, myös siitä SRS:tä, että myös auton muista järjestelmistä. Se suoltaa tismalleen samanlaisia vikakoodeja kuin moottorinohjaukset, abs, cruise, sähköpenkit jnejne.
Itsekkin olen saanut hienosti nollattua ja luettua ne koodit. Ja tosiaan, pitää ensiksi lukea ne koodit ennenkuin saa nollattua. Kummallista.
Tjaa.a en tiiä mikä sitten itellä on menny pieleen muttei anna ledi lukijalla SRS koodeja edes lukea, Icarsoftin lukijalla oon päässy lukemaan (piti sillonkin manuaalisesti valita auto ja malliksi 960) ja nollaamaan. Autocomilla en oo srs koodeja edes koittanu lukea kun ei oo ollu enää tarvetta. Lh:sta sillä ainankin koodit saa ulos :buck2:
-
Kyllä ainakin niistä vanhemmista missä se vikakoodien luku moduuli oli vielä moottoritilassa sai nollattua SRS koodit mutta jos en väärin muista niin SRS ja ABS koodeja varten pitää auto olla käynnissä ei riitä että on vaan virrat päällä.
-
Oliko kellään muistissa, mistä pinnistä srs koodi tulisi saada pihalle? Irroitin liittimen käsinojan alta ja läheskään kaikkiin pinneihin ei johtoa tule. Mielestäni 7 pinni on ainoa, jolle en ole keksinyt tarkoitusta. Siitä ei kuitenkaan mitään koodia saa pihalle ainakaan samalla tavalla, kuin muista.
-
7 pinni