Minulla joskus tuli vesi sisälle kun massauksessa oli laitettu siellä jalkatilan sivussa oleva muovi huonosti paikoilleen.Veden olisi pitänyt laskeutua maahan mutta pääsikin valumaan muovin välistä lattialle.Kaikissa ei muovia ole jos on raitisilma luukku.Eli siis sinullakin oli autossasi kattoluukku ja sielä on jalkatilassa sisällä joku vettä ohjaava muovi? Minulla ei ole raitisilmasuulakkeita siellä.
Oletko tarkistanut onko poistoletku avoin? massatessa ja koteloöljyä laittaessa ne voi tukkeutua, myös kura voi tukkia ne.Enpä ole tarkistanut kun en tiedä minne letkun pää menee...
Minulla ei ole raitisilmasuulakkeita siellä.
Heitetäänpäs samaan topikkiin toinenkin kattoluukkuaiheinen kysymys. Eli luukkuhan menee vaihtoehtoisesti kokonaan katon sisään, tai sitten nousee vaan takareunastaan ylös ns. tuuletusasentoon. Kysymys kuuluu, että tunnistaako järjestelmä jotenkin oikean nollakohdan noiden kahden asennon välillä? Eli miten luukun saa oikeaoppisesti kiinni ilman, että pitää lirputella nappulaa ja tarkkailla koska luukku on tasan katon kanssa?Tämä (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=21610.msg386293#msg386293)lie aika lähellä?
Tämä (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=21610.msg386293#msg386293)lie aika lähellä?
Heitetäänpäs omakin ongelma samaan topiciin. Eli allekirjoituksen 960:n sähköluukku temppuilee. Nollakohta toimii hienosti, mutta molempiin suuntiin avatessa jumittuu kun on hieman yli puolivälin menossa. Sittwn kuuluu napista painaessa vaan naksahdus kumpaankin suuntaan painaessa. Kotelon alta kun kääntää ruuvarilla hieman takaisinpäin niin menee taas sähköllä kiinni normaalisti. Joku rajakytkin antaa väärää tietoa?
Vika oli varsin yksinkertainen. Otin luukun sähkömoottorin irti ja siinä olevan valkoisen muovisen suojakannen irti. Kannen alta paljastui rajakytkimet ja kolmanteen, eli tärkeimpään, nollakohdan rajaan liittyvä solenoidi. Tämä solenoidi oli yksinkertaisesti vaan jumissa ja pienellä herkistelyllä ja rasvailulla homma alkoi toimimaan ihan normaalisti.
Solenoidin toiminta, tai toimimattomuus on helppo todeta, kun ajaa luukun joko kokonaan auki, tai kiinni, ja painaa sen jälkeen nappulaa vielä lisää. Luukku ei tietenkään enää liiku mihinkään, mutta moottorista pitää kuulua ihan selvästi solenoidin napsunta. Jos ääntä ei kuulu, niin solenoidi on rikki, tai mitä todennäköisimmin jumissa.
Ja ääntä ei kuulu, joten toivottavasti vain jumissa... Pitänee ottaa tuo ihan irti ja pöydälle ihmeteltäväksi... Olisko vielä pikavinkkejä herkistelyyn?
Kiittää...
Edelleen kiinnostaisi kovasti miten kattoluukkuhässäkkä tiivistyy kattokaukaloon (nasua kehiin?) ja saako luukun tiivistettä Suomen rajojen sisäpuolelta?eli siis luukun ympäri menevä tiiviste(luukun ulospäin näkyvä osa) vai sitte kiskomekanismin sisältävän kaukalon ja katon väliin tuleva tiivistenauha? vai kenties molemmat? vai sitte kattoverhoilun ja luukkukaukalon välinen tiiviste? vai kiskomekanismin ja kaukalon välinen tiiviste?
Nyt on vesi pysynyt ulkopuolella kun hain talvella rautakaupan loppuunmyynnistä käypästä kumitiivistettä, mutta on senverran jeti ettei tarvitse haaveilla kattoluukun aukaisemista (tai siis sulkemista).
muistan jostain ymmärtäneeni, että ulospäin näkyvän tiivarin valmistus on loppunut. Toivottavasti muistini pettää, sillä sille olisi minullakin käyttöä ;)
jzc
eli siis luukun ympäri menevä tiiviste(luukun ulospäin näkyvä osa) vai sitte kiskomekanismin sisältävän kaukalon ja katon väliin tuleva tiivistenauha? vai kenties molemmat? vai sitte kattoverhoilun ja luukkukaukalon välinen tiiviste? vai kiskomekanismin ja kaukalon välinen tiiviste?Lähinnä tiiviste joka estää veden valumisen vedenpoistokourujen sisäpuolelle, eli vissiin kiskojen ja kaukalon väliin tuleva?
Elikkäs millä keinolla kattoverhoilu lähtee irti kattoluukun reunoista? Kattoluukku pitäisi irroittaa kun ei liiku mihinkään moottori vaan naksaa ja näyttäs pari mekanismin rautaakin olevan poikki :-\Siis verhoilu luukun sisäpuolelta? Luukun takareunassa on jousikuormitteiset käpälät, saa näkyviin muistaakseni nostamalla luukun tuuletusasentoon ja raottamalla verhoilulevyä takareunasta. Sitten verhoilun saa liu'utettua katon sisään.
Siis verhoilu luukun sisäpuolelta? Luukun takareunassa on jousikuormitteiset käpälät, saa näkyviin muistaakseni nostamalla luukun tuuletusasentoon ja raottamalla verhoilulevyä takareunasta. Sitten verhoilun saa liu'utettua katon sisään.
Jos haluaa verhoilun kokonaan pois niin vaatii katon ja kiskojen purkamisen jne.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=583.0
Tuolla puolivälin tienoilla on kuvalliset ohjeet vippeltä kattoluukun purkuun.
Siellä voi olla joku liimanpaska tms. välissä, mutta ainakin omasta lähti ihan nätisti.