Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Tuomas-89 - 16.06.2011, 22:56:16
-
joo eli kun reippaamin kiihdyttää niin tuntuu et nykii vähäsen.. tuli matkalla mieleen et koska on ilmansuodatin viimeks vaihdettu, vähän likanen se ainakin oli :D mut kannattasko myös vaihtaa polttoaineen suodatin samalla? kun ei oo tietoa koska sekin on vaihdettu :D ja onko paha vaihtaa p-suodatin (bensakone)
-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=5849.0 -H-
-
Bensasuodatin kannattaa ehottomasti vaihtaa joka tapauksessa jos ei ole mitään hajua millon vaihettu..
Ei ole paha vaihtaa, kunhan saa autoa vähän hantin puolen takakulmasta ilmaan.. Muistaa vaan päästää bensapaineet linjasta ennen kuin avaa liitoksia.
-
Ok... tarvii joku päivä ottaa työn alle tuo suodattimen vaihto :)
-
Nyt on ilmansuodatin vaihdettu ja liekki lukkopuhdistettu ja vieläkin tuntuu pientä nypytystä ajon aikana..
-Johtuuko puolasta?
-Virranjakajasta ja pyärijästä? vaihdettu parivuotta sitten
-Polttoaine suodattimesta? ''tarkoitus vaihtaa lähipäivinä''
-Vai olisko Lambasta? viime talvena katsastus mies kyl mainitsi et on arvot hieman korkeella.
-
Tuossa on vinkit jos Volvo nykii.
Tyhjäkäynillä moottori vaeltaa jolloin tasainen käynti on poissa itsellä tyhjäkäynti on siinä 850 kierrosta minuutissa.
-Tarkista moottonituennan kumin kunto siinä virranjakajan vierestä ettei kone pääse heilumaan likaa vaikuttaa tyhjäkäyntiin ja muutenkin säästä sitä pakosarjaa /pakoputken haitariliitosta.
-Ilmasuodatin tukossa, vaihda uusi(kannattaa ostaa keväisin uusi maksaa siinä 10€)
-Jossain on imuilmavuoto jos ei kuulu sihinää niin auto pilottia sinne imusarjan tiivisteen kohdille jos sitten ne kierrokset nousee ja vuotokohta selvillä .Tiiviste uusi ja sekin vika on historiaa.Autopilot on käynnistys-sumutetta tai jarrujenpuhdistus-sumutetta,tarvikeliike.
-Tulpat kärkiväli kunnossa ja kannataa vaihtaa ajoissa maksaa 5 sytystulppaa 21€ huippumerkki.
-Samoin vaihtuu jos perinteinen tekniikka viellä niin sytysjohdot virranjakajan kansi pyörijä sen kanssa.Muistakaa siinä 150 tkm kohdalla vaihtuu viimeksi mainitut automaattisesti ilman eri kyselyjä.
_Tyhjäkäyntimoottorin/lisäilmaventtiilin voisi putsata
-Nokka-akseli kulunut vaikuttaa siten venttiilien toimintaan sekä suihkusuutin tukossa tai siten yleensä suihkutuspuoli kaipaa huoltoa.Saatavana suuttimille puhdistusaineita jotka laitetaan bensan joukkoon ja sitten vaan ajetaan että puhdistuu.
-Hammahihnan vaihdossa töpätty jolloin ajoitusmerkit heittää eli jako on väärä .Hammas eli jakopäänhihnan vaihdossa on tärkeää huolellisuus että merkit on justiinsa kohdilla .Muistakaa asennuksen lopuksi pyörittää konettä käsin ja tarkistaa että merkit on varmasti oikein.Taasen ei tarvitse kysellä.
Tarkistakaa koneen kunto ettei olevaa alkavaa venttilivikaa ,moottori kulunut väljäksi,(mittaillaan niitä puristuspaineita) sekä se katin kunto ettei ole tukossa ja ne muut jutut lamdat ja ilmamassamittarin toiminta ja mikään varoitusvalo ei palaa siinä mittaristossa
Mennään taasen sinne tienpäälle ja ajaessa nykii.
Tarkistakaa nämä seikat mitkä jo kerroin ,ja muutama lisä vinkki
-Kierrokset 1300- 2200 ja nykii tulpat /virranjakajan osat +sytytysjohdot vaihtoon sekä puhdistetaan huohotinsyysteemi +kaasuläppä.
-Polttoaine putkiston tarkistus sekä suodatin vaihtoon http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=50108.0
-Polttoainepumppu viallinen mittaa paineet(3.03kg ja suutintukin päässä on nippa josta saa mitattua) ja tuotto jos huono teho vaihda uusi maksaa siinä 80€,
-Polttoainetankin korvausilmajuttussa ongelmia(ali/ylipainetta tankissa kun korkin avaa) .Poraa reikä tankin korkiin riittää ihan pieni jos tuntuu ettei muuten asia ratkea.
-Polttoanesuuttimet ei anna kunnolla bensasumua männänpäälle auttaa tuolla ylhäällä oleva juttu mutta jos pahasti vikaa niin huollon paikka suuttimille tai sitten uutta vaan rohkeasti pellin alle ja heppoja tulee 11 heti lisää.
-Ajettaessa tasaista nopeutta jolloin tuntuu lievää nykimistä niin koeta että tankaat sitä 98 bensaa jos aikaisemmin ei ole loroteltu tankkiin.Koneessa on nakutustunnistin se etsii kokoajan parasta sytytysennakkoa koneelle, voi matala oktaanisella bensiinillä tehdä pientä nykimistä
-
Toi mihin nuoli osoittaa niin sen ei ilmeisesti pitäisi olla noin lyhyt? :facepalm:
(http://img600.imageshack.us/img600/701/img2935v.jpg)
-
Pyörijähän hyppäyttää kipinän tuon nastan kylkeen, tuohon tasaiseen osaan. Jos tuo nasta on tarpeeksi pitkä niin ei se sitten haittaa.
Saisivathan ne tietysti olla saman mittaisia kaikki, pikku valmistusvika.
-
Pyörijähän hyppäyttää kipinän tuon nastan kylkeen, tuohon tasaiseen osaan. Jos tuo nasta on tarpeeksi pitkä niin ei se sitten haittaa.
Saisivathan ne tietysti olla saman mittaisia kaikki, pikku valmistusvika.
Taidan pistää vaihtoon tuon virranjakajan ja pyörijän kun onne ainakin 2.5v ollut paikallansa.. ilmeisti tuo ehkä aiheuttaa tuon nyppimisen :-\
-
Näissä sähköosissase laatu on tärkein unohdetaan ne Made by Italy valmistajat laatu osilla kyllä pelaa sen 125-150tkm kilometriä nykimättä.
-
Virranjakaja ja pyörijä vaihettu. myös tuo hapettunut puolan johdolla oli jälleen kerran osuutta asiaan >:(
-
Näissä sähköosissase laatu on tärkein unohdetaan ne Made by Italy valmistajat laatu osilla kyllä pelaa sen 125-150tkm kilometriä nykimättä.
Joo kannatta unohtaa italialaiset ja ostaa Volvon alkuperäinen joka on made in spain. :pomo:
-
tilasin motonetistä Bosch merkkisen jakajan mut oli jotain muuta merkkiä ja luki made in italy.. no ihan sama tässä vaiheessa.. pääasia et vehje toimii :pomo:
:-\