Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: donidee - 19.06.2015, 20:03:37
-
Auto käynyt 11/2014 / 700km sitten huollossa, jossa muun muassa regeneroitu toi suodatin. Sittemmin seissy noin 7kk autoliikkeessä. Välillä toimii hyvin, ei välähdä nokisuodatin täynnä, jos välähtää nii hävii melkee samantien. Motarilla kun ajaa nii syttyy herkästi ja samoin toi moottorivalo, josta seuraa tehojen aleneminen. Tommosta vikakoodia nyt työntää koko ajan. Onko kotikonstein jotain tehtävissä, vaiko suodatin vittuun + ohjelmointi?
P245202
Hiukkassuodattimen paine-eroanturin virtapiiri
- Satunnainen
P245800
-Hiukkassuodattimen tyhjennysaika
- Satunnainen
P242F85
- Hiukkassuodattimen katkaisu - tuhkapitoisuus
- Signaali liian korkea
- Satunnainen
-
Ylimmäisen vikakoodin perusteella sekä käytöksen perusteella eropaineanturin johtosarja viallinen tai itse anturi. Kumpaakin on on ollut, joten ekana tarkistaisin johtosarjan. Jos ongelma ei poistu niin ei kannata tapella vaan pois vaan moinen hökötys niin loppuu ongelmat iäksi.
-
Onko se se lyhyt joka menee anturilta vaan siihen putken juureen johonkin? Voiko sen silmäpelillä todeta että rikki vai saattaako olla viallinen johtosarja VAIKKA olisi päällisinpuolin kunnossa. Ja saako jostakin tuota paine-ero anturia sopivaan hintaan jos sen vaihtaa? Koitetaa eka saada toimii ja sitte kun rahatilanne ois parempi nii koko kikkare pois + ohjelmointi.
Tosiaan luin että johtosarjoja korjaamalla on saatu toimii. Tossa oli muutama TÄYSIN samoilla oireilla kun mun. Siinä puhuttiin anturin ja ecun välisestä johdotuksesta. Mistä nyt lähen noita johtoja kattelee?
Edit: Auto käytettii motorcomilla tuusulassa suodattimen poistossa + optimoinnissa. Enemmän kun tyytyväinen. Kulkupuoli helvetin kova. Kulutus tippu ROIMASTI ja herjaukset loppu.