Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: peppipitkätossu - 22.06.2015, 19:18:16
-
(http://s2.postimg.org/9gevrdd5x/20150622_132256.jpg) (http://postimg.org/image/9gevrdd5x/)
Mitä tämä tarkoittaa? Ja miksi ulkolämpömittari
Alkaa näyttää pakkasta vaikka on kesä?
-
Turbon kanssa tapeltu ja paljon. Auto ei mee juuri mihinkään, mutta kun kyseinen häly tulee tauluun alkaa auto kulkemaan ihan eri malliin!
En vaan osaa yhdistää tätä turbon toimintaa sitten mitenkään....
-
vikakoodin luku??, auttaiskohan? :hello:
-
(http://s28.postimg.org/pvwmrsnd5/20150610_151006.jpg) (http://postimg.org/image/pvwmrsnd5/)
Tällaiset on vikakoodit
-
Eihän tuo tarkota lisälämmitintä "webastoa"? Sehän ei lähe päälle kun polttoainetta on vähän ja näyttäis olevan. Tosin miks se ois kesällä päällä? Tietenkin vahingossa mennyt päälle/ajastettu ja kun ulkolämpötila tulee väärin ja on pakkasella niin se antaa sen pistää päälle?
Kusken oven johtosarjat mennyt tai anturi? Sijaitsee kuskin peilissä alhaalla? Niistähän on ainakin tullut miinuslukemia keskikesällä jne.
-
Niin tarkennuksena noi oireet tulee aina samalla. Lämmitin pois ja samalla alkaa näyttää miinusta.
Mielestäni kyllä ilmastointi lähtee silloin pois päältä.
-
Ilmastointi varmasti sammuu jos auto luulee että pihalla on -8 pakkasta.
Kannattaa varmaan ensin laittaa lämpömittari kuntoon. Eli anturi/johdotukset.
Ekassa kuvassa on eberi lähtenyt päälle koska auto luulee että on -8 pakkasta ja sammuttanut sen koska polttoainetta on liian vähän.
-
Kuten tuossa edellinen sanoi. Lämpömittari kuntoon, eberi toimii yhdessä ulkolämpötila-anturin kanssa. Se lähtee aina päälle kun ulkona on +4 lämmintä ja moottorinlämpö on tarpeeksi alhaalla. Samoin ulalla on myös ilmastointi, kun se sovittaa omaa toimintaa ulkolämpötilan mukaan. Ja eberistä vielä sen verran et sitä automaatti käynnistystä ei voi näistä pikkuvolleista ohjelmoida pois.
Ohjeita on parin topicin verran tuohon lämpömittariin ja tais täällä olla joku modannu tuon automaattikäynnistyksenki pois kotikonstein.
-Moxi
-
Turbon kanssa tapeltu ja paljon. Auto ei mee juuri mihinkään, mutta kun kyseinen häly tulee tauluun alkaa auto kulkemaan ihan eri malliin!
En vaan osaa yhdistää tätä turbon toimintaa sitten mitenkään....
Kohtuu selkeästi jossakin on johtosarjavika. Jälkimmäinen vikakoodi tulee juuri siitä tai sitten muuten on vaan turbon säädin kaput, mutta itse tutkisin juuri kuskin oven johtosarjan ja CEM-ECM (vänkkärin jalkojen yläpuolelta - kuskin sisälokariin) välisen johdotuksen + maadoitukset.