Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Adi - 22.06.2015, 22:39:09
-
Mietintää pohdintaa ja päänvaivaa.. Ostin hetkisitten 97vm Volvo 940. ALUNPERIN B230FT koneella,joka rikkoontunut.. Tänään lohkon tarkemmassa pällistelyssä tyyppinumerot tarkemmin esiin hinkattuani,huomasinkin lohkon olevan B230F. Nyt päänvaivaa aiheuttaa äffä lohkon käypäisyys turbokäyttöön. ??? Öljyruutat sieltä puuttuu toki,onkohan niitä jälkeenpäin mahdollisuus viritellä? Tarkoitus on (oli) kaikesta huolimatta vaihtaa kaikki laakerit,kanget yms rasitukselle joutuvat osat uusiin. Turbon männät siellä ilmeisesti jo onkin n~4mm on palotilan syvyys männässä?. Kertokoot joku viisaampi että kestääkö tuo kun laittaa kunnon hilut sisään,vai pitääkö tässä alkaa ettimään uutta lohkoa :(
-
EIkös noi ihan samoja lohkoja ole vaparissa ja turbossa... Männät ja mahdolliset öljy sumut eroina ja järeempi öljypumppu turboissa
-
Eli FT:n öljypumppua ostamaan.. Pitää tutustua tohon öljy ruutta hommaan tarkemmin,joku oli sellaset rakennellukkin jostain bemarin ruiskuista äffä lohkoon.Eli kai sekin mahdollista on jälkeenpäin ne sinne viritellä? Kiertokangissakin joku koko ero vissiin oli? turbossa paksummat?
-
nyt tulee kyllä vähän mutua.... 9mm kankia oli ainankin 89/90 taitteeseen käytössä. 13mm veivit löytyy sitä uudemmista oli vapari tai turbo...
-
Eikös niitä linnunluita ollu vielä -94asti? ???
Ainakin ysien turboissa ollut vielä.
-
Turbobricksissä on hyvä ohje tuohon kankien tarkistukseen jos englanti taittuu, koitan vielä löytää kuvallisen ohjeen mikä oli yhdellä toisella sivulla.
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=257212
lisäys, tämä oli se "kuvallinen" ohje mitä muistelin: http://forums.turbobricks.com/showpost.php?p=4453698
Tuossa ensimmäisessä linkissä neuvotulla tavalla kun kurkkii koneelle sisään, toisessa linkissä olevaan kuvaan vertaamalla voi päätellä kummat kanget koneessa on.
-
Männät ja mahdolliset öljy sumut eroina ja järeempi öljypumppu turboissa
Siis öljyruiskullisissa suurempituottoinen öljypumppu, ei pelkästään turboissa. Niitä sumuja kun on ainakin -95 vaparikoneissakin.
-
Täytyykin koittaa tässä vklp aikana pällistellä ja purkaa loputkin koneesta.. Sittenhän sen näkee mitä sielä on. ???