Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: laatikkovika - 22.06.2015, 22:57:13

Otsikko: Volvo 850 20V-97 manual PCV
Kirjoitti: laatikkovika - 22.06.2015, 22:57:13
Mitä mieltä raati on kun nyt on kyseisestä autosta jouduttu tulppaamaan se imusarjan päästä liekkilukolle menevä ohut letku.
Sehän yhdistää vain kaasuläpän eri puolet.
Käsitykseni mukaan auttaa esim. moottorijarrutuksessa vetämään höyryjä polttoon kun läppä on kiinni.
Turbomallissa se lähinnä auttaa pitämään PCT:n puhtaana puhaltamalla PCT:n ahtopaineilla.

Tämä on vapari ja jos muuten huohotus toimii, lieneekö kovin kiireellinen projekti?
Ainakin auto toimii eikä tee painetta huohotukseen.
Otsikko: Vs: Volvo 850 20V-97 manual PCV
Kirjoitti: laatikkovika - 23.06.2015, 16:55:07
Helppo homma muuten tarkistaa onko huohotus auki, ei tarvitse mitään kumirukkastestiä.
Öljytikku pois ja joku letku tiukasti siihen tikunputken päälle, sitten vain puhallat letkuun, jos henki kulkee imupuolelle niin huohotus on auki, jos on niinkuin pulloon puhaltaisi niin huohotus lienee tukossa.
Moottori on tietysti sammuksissa tämän testin ajan.