Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Valtterifani - 24.06.2015, 16:39:27
-
Kävin luetuttamassa vikakoodit ja tulokseks anto:P250A
Mahdollisesti kaasuläpän ohjausyksikkö.
Olisin ny tietoa vailla onko helppo purkaa ja puhdistella ja mistä sieltä kannattaa lähteä etsimään vikaa??
Motonetissä uusi maksaa n.700e. :'( Ei viittis ihan turhantakia investoida uutta jos löytyy halvempikin keino saada toimimaan taas.
-
Eipä taida sun onneksesi kuitenkaan olla kaasuläppäkoodi tuo.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=62683.0
Tosin jos kysessä on tuo sun allekirjoituksessa oleva volvo, niin onko siinä edes tuollaista anturia? Tietääkseni ei.
Oliko nyt ihan varmaan tuo kyseinen koodi ja millä lukijalla se luettiin?
-
Esiintyykö tuonlaista oiretta
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=65089.0
-
Kyseessä siis Volvo v70 vm-99.Manuaalilaatikolla.
Virallisesti sain lappuun:Vikakoodi P250A=seoksen säätökäyrän mukautus(ehkä kaasuläppäkotelo)
Oireina on ettei ole minkäänlaista alavääntöä eli saa antaa reilusti tennaria liikkeelle lähtiessä muuten auto sammuu.Tyhjäkäynnillä kun yrittää niin sammuu.
Välillä kun käynnistää niin ympärillä haisee vahvasti bensa.hajua ei ole niillä kerroilla kun valo on pimeänä.
Ostin kokeeksi uuden anturan joka tulee läppäkotelon päälle jos sen vaihtaminen auttaisi.
Vika luettiin ad-autohuollossa jyväskylässä.
-
Tämäkin vika nyt sitten mutkistu ja muuttu mystisemmäks.
Tänään kävin luetuttamassa vikakoodin uudestaan mutta eri korjaamolla.Tulos:Lamda-anturi(lamda säätö)vika.
Kone ei kyllä kertonu että kumpiko anturi ei toimi koska tossa pirulaisessa niitä löytyy 2kpl.Toinen ennen kattia ja toinen katin jälkeen.
Hintoja kun kävin kyselemässä niin sellasen parisen sataa maksaa ad varaosana etummainen(hyllyssä)ja takimmainen n.110eur(tilaustavaraa).
Niitäkin kun on sitten ruuvattavia ja juotettavia malleja joten mikähän mahtaa tossa olla?
Kiinnijuotettava on kalliimpi ja meikäläisen tuurilla takuulla siellä on sellanen...katotaan vaan kun huomenna auto menee korjaamolle sentakia.
Mä kohta myyn ton pois ja ostan 850 mallin tilalle.:)
-
Tämäkin vika nyt sitten mutkistu ja muuttu mystisemmäks.
Tänään kävin luetuttamassa vikakoodin uudestaan mutta eri korjaamolla.Tulos:Lamda-anturi(lamda säätö)vika.
Kone ei kyllä kertonu että kumpiko anturi ei toimi koska tossa pirulaisessa niitä löytyy 2kpl.Toinen ennen kattia ja toinen katin jälkeen.
Hintoja kun kävin kyselemässä niin sellasen parisen sataa maksaa ad varaosana etummainen(hyllyssä)ja takimmainen n.110eur(tilaustavaraa).
Niitäkin kun on sitten ruuvattavia ja juotettavia malleja joten mikähän mahtaa tossa olla?
Kiinnijuotettava on kalliimpi ja meikäläisen tuurilla takuulla siellä on sellanen...katotaan vaan kun huomenna auto menee korjaamolle sentakia.
Mä kohta myyn ton pois ja ostan 850 mallin tilalle.:)
Eiköhän siellä liittimet kuitenkin ole. Ainakin omassa saman vuotisessa oli.
Näihin ei sit mitään tarvikelambdoja kannata laittaa.
Suosittelisin käymään luetuttamassa ne koodit volvolla, niin ei tarvis arpoa mikä lambda sieltä on mennyt, kun kummallekin löytyy omat koodinsa, tai onko edes lambdavikakaan.
Maksaa sen muutaman kympin, mut tulee sit siinä takasin, kun ei tarvi turhia osia vaihdella.
-
Niin ja ei kai kakkoslambda edes ohjaa/säädä mitään, pelkästään haistelee pakokaasuarvoja ja sytyttää vikavalon. Ykköslambdahan se säätää seosta.
-
No nyt sitten selvis tai ainakin on todennäkösin vianaiheuttaja löytyny.
Mokomassa oli ilmamassa-anturi tullu tiensä päähän.
Ainakin osa oireista on nyt häipyny esim:tehot tullu takas.Enää ei lähde kun lehmä makuulta vaan heti reagoi kaasuun.
Vaihtoehtoja vialle oli volvonkin huollon mukaan 3kpl:ilmamassa-anturi,polttoainepumppu(alhainen paine) tai ilmavuoto jossain.
Kaikki nämä viat kuulemma saattaa sekottaa lamdan toimintaa ja vikakoodinlukijalla tulla viaksi lamda-anturi.
Pitää nyt seurailla oliko todellinen vika toi vai vieläkö löytyy lisää mahdollisuuksia.
Just manannu että oli kyllä huono hankinta toi auto.Taitaa olla perjantain viimenen tai maanantain ensimmäinen mikä on tullu hihnalta ulos.
Auto ollu mulla nyt kolmisen vuotta ja korjauksiin on menny rahaa yli 3000euroa silläkin rahalla olis saanu jo uudemman tai ärhäkämmän vanhemman tilalle.
-
Auto ollu mulla nyt kolmisen vuotta ja korjauksiin on menny rahaa yli 3000euroa silläkin rahalla olis saanu jo uudemman tai ärhäkämmän vanhemman tilalle.
Niin tai enemmän remonttia. Käytettyjen kanssa se elämä vaan on...
-
Olen oppinut että aina lamda vian iskiessä ensiksi otan ilmamassamittarin johdon irti ja katson auttaako asiaa. Harvemmin lamdat rikki.