Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: S40 II 1,6D - 25.06.2015, 14:32:49
-
S40 II 1,6D , miten näissä uudemmissa Volvoissa pidetään imupuoli puhtaana, ennenhän asian hoiti ilmansuodatin.
Osaisko joku kertoa selkeästi miten EGR:n virtausta voi pienentää vaikka puoleen?
-
Ohjelmallisella muutoksella jossain optimointeja tekevässä firmassa.
-
Onnistuiskohan merkkiliikkeessä ? ehdottivat uuden venttiilin ostoa, kun kävin pikahuollossa luetuttamassa vikakoodit.
En kuitenkaaan haluaisi korjauttaa/maksaa seurausta, vaan tavoitteena olisi korjata myös syy.
-
Jossain päin Helsinkiä oli 380€ egr poistaminen ohjelmalla + tukkimalla, oli paras hinta minkä sain kun pari paikkaa kyselin.
Muita keinoja ei oikein ole estää likaantumasta.
Lähetetty minun C6903 laitteesta Tapatalkilla
-
Kokeile ensin ottaa vaikka ihan piuha irti ja jos ei pidemmän päälle herjaa niin muuta tuskin tarvitseekaan paitsi ehkä tukko vielä putkeen varmuuden vuoksi. Näin ainakin 2.0D:ssä jossa iskee vain ensimmäisellä käynnistyksellä vikailmoituksen tauluun.
-
Onnistuiskohan merkkiliikkeessä ?
Ei onnistu! :-\
-
Kokeile ensin ottaa vaikka ihan piuha irti ja jos ei pidemmän päälle herjaa niin muuta tuskin tarvitseekaan paitsi ehkä tukko vielä putkeen varmuuden vuoksi. Näin ainakin 2.0D:ssä jossa iskee vain ensimmäisellä käynnistyksellä vikailmoituksen tauluun.
Voiko tulpata kokonaan vai pitääkö tulppapeltiin porata reikä. Ja onko mitään haittaa koneelle, miten kampikammion huohotus tai muut? vaikutukset?
-
Voiko tulpata kokonaan vai pitääkö tulppapeltiin porata reikä. Ja onko mitään haittaa koneelle, miten kampikammion huohotus tai muut? vaikutukset?
Ei kannata edes koittaa kun tulee herjat pysyvästi tauluun ja tehot pois! Nuo 2.0D missä ei ole DPF:ää pystyy oleen liitin auki ilman softaa.
-
Ohjelmallisella muutoksella jossain optimointeja tekevässä firmassa.
Tarviiko vaihtaa ohjelmaa, vai onko nykyisessä ohjelmassa mahdollisuus muuttaa asetusta, ja saako tästä tulostettua dokumentit?
Uusi egr on matkalla , ja mietin myös laippaa ja ehkä siihen jonkunkokoinen ? reikä ?
tai jos kanavat on puhtaat, pelkkä uusi venttiilikin kävisi.
Vai sitten ihan umpilaippa?
-
Ohjelmaa muokataan jos EGR:ään haluaa muutoksia eli toisin sanoen kokonaan pois tai ei kosketa ollenkaan. Mitään säätömahdollisuutta ei ole. Jos uusi osa on jo tulossa niin laita se ja ehdottamasi osaksi kanavan sulkeva laippa. Liian pieni reikä laipassa saa herjat tauluun.
-
Tää on jo neljäs juttu jossa herää epäilys automerkin tahallisesta särkemisestä.
Jos autolla on ajettu 10tkm tai 100tkm tai 2 , 3 , 4, 5 tai 800tkm niin tuntuisi aika selvältä, jos egr on samoilla asetuksilla, niin imupuolen puhtaana pysymiseen ei riitä pelkkä ilmansuodatin ELK
Laitan uuden venttiilin ja laipan johon poraan ehkä 5mm reiän , vai ? miten vaikutukset
-
Tää on jo neljäs juttu jossa herää epäilys automerkin tahallisesta särkemisestä.
Jos autolla on ajettu 10tkm tai 100tkm tai 2 , 3 , 4, 5 tai 800tkm niin tuntuisi aika selvältä, jos egr on samoilla asetuksilla, niin imupuolen puhtaana pysymiseen ei riitä pelkkä ilmansuodatin ELK
Laitan uuden venttiilin ja laipan johon poraan ehkä 5mm reiän , vai ? miten vaikutukset
Aloita 5mm reiällä ja jos kaikki menee hyvin niin kokeile vielä pienempää tai tyydy siihen. Kokeilemalla tuo oikeastaan vain selviää.