Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Veteraanien korjaamo => Aiheen aloitti: 142R - 26.06.2015, 09:48:24

Otsikko: 140-sarjan lämppärin hanan korjaus/vaihto
Kirjoitti: 142R - 26.06.2015, 09:48:24
Taisi lämppäristä hana tulla tiensä päähän, sylkee vettä jalkatilaan. Nyt on hyvät vinkit tarpeen: mistä härvelistä ässään tuohon edullisesti ehjän hanan. Saahan noita varaosia uusia, mutta yli 250 € moisesta osasta ei juuri nyt houkuttele. Paras olisi, jos saisi hanan ilman termostaattia...

Nyt kyseessä siis vm. -72 142. Näissä ilmeisesti ollut kolmea erilaista hanaa vuosimallista riippuen.
Otsikko: Vs: 140-sarjan lämppärin hanan korjaus/vaihto
Kirjoitti: 142R - 26.06.2015, 14:40:05
Itse itselleni vastaten, esim Motonetistä tommosia tarvikehanoja saa. Hitonmoinen jumppa vaan rakennella semmonen paikoilleen. Ei kukaan muu olis tehny tuommosta, että vois vakoilla toteutusta..?
Otsikko: Vs: 140-sarjan lämppärin hanan korjaus/vaihto
Kirjoitti: volmi - 26.06.2015, 14:51:59
Minä väsäsin 74 malliseen 142:seen Motonetista 200 sarjan Volvon hanan ja se ei ollu edes kovakaan jumppa.
Otsikko: Vs: 140-sarjan lämppärin hanan korjaus/vaihto
Kirjoitti: Kojontti - 26.06.2015, 19:02:23
Jos ei aiheuta ihottumaa niin monessa Toyotassa on sellainen helposti sovellettava letkujen väliin tuleva hana asiallisella  telineellä. Esim. Corollat 85-93, ja nuo ovat kyllä melko ikuisia.
Otsikko: Vs: 140-sarjan lämppärin hanan korjaus/vaihto
Kirjoitti: 142R - 27.06.2015, 13:11:19
Tarviikin tutustua noihin vaihtoehtoihin.

Hommahan on siksi tuskainen, koska se hana pitäisi saada sinne tulipellin sisäpuolelle, mikä taas on ongelmallista letkujen vedon osalta. Orkkiksessahan on letkut konehuoneen puolella ja säätömekanismi sisällä...
Otsikko: Vs: 140-sarjan lämppärin hanan korjaus/vaihto
Kirjoitti: AKK - 27.06.2015, 16:22:57
Tarviikin tutustua noihin vaihtoehtoihin.

Hommahan on siksi tuskainen, koska se hana pitäisi saada sinne tulipellin sisäpuolelle, mikä taas on ongelmallista letkujen vedon osalta. Orkkiksessahan on letkut konehuoneen puolella ja säätömekanismi sisällä...
Omassa oli venttiili ulkopuolella ja siitä patentti letkut sisään kennolle. Mä laitoin rahaa palamaan ja ostin sen "orkkis" venttiilin, muuttui huomattavasti mukavammaksi kun ei tullu tulikuumaa jaloille. Ja ei paljoa kärsinyt laittaa venttiiliä kokonaan kiinni kun alkoi heti nostamaan lämpöjä.