Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: kanis187 - 28.06.2015, 23:52:54
-
Mitä kaikkea tarvitsee ja täytyy tehdä aw71-L vaihto M90 vaihteistoon? Ja millainen olisi hyvä suoraan sopiva ja suht edullinen kytkinpaketti, tehoille max. 300hv/500nm. Sitten vielä onkos kukaan tilaillut ruotsista noita askeja kun ei 500e huvittaisi vaihteistosta maksaa, bildelsbasen sivustolla 200e nurkilla.
Sopiiko 850 GLT (M56?) tai m90 vaihteisen turpotiisselin kytkinpaketti ja lh 2.4 auton M47 vauhtis suoraan jahka m90 kaksoismassa vauhtis on liian raskas?
-
Vauhtipyöräksi perus anturikehällinen ns. pottapyörä. Itsellä oli vanhemman turbovinokoneen vakioasetelma joka on tarkoitettu 228mm levylle. (Kaksoismassahan on 240mm levyllä) Väliin sitten M90 laatikollisen 940 TDIC:n jousitettu kytkinlevy. Jotkut ilmeisesti käyttäneet suoraan ihan dieselin koko pakettia, asetelma taitaa olla sama kuin bensaturbossakin.
Näillä eväillä swappasin omasta M46:sen pois ja toimiva paketti oli. En mene kyllä lupaamaan että pitääkö tuo sitten 500nm kun ei ole kokemusta, mutta saahan pottapyörään SRE:täkin jos epäilyttää...
Kova vauhtis saattaa sitten aiheuttaa M90:n kanssa mielenkiintoisia helinöitä ja kolinoita vaihteistoon joutokäynnillä, mutta ei liene järin vakavaa... :idiot2:
-
Kiitos paljon tiedoista. :)
-
ei varmasti pidä vakio asetelma 500nm, täällä luistaa jo SRE -763 tdic massalevyllä... Mielummin sintteri jos kerran meinaa virittää enemmän mitä vakio ahdin antaa
-
Ajattelin 19t 4-500cc suuttimet jne. joskus intin jälkeen hankkia ja samalla sitten vaihtaa laatikonkin.
Mitäs tavaroita tarvitsee laatikon ja kytkimen, ja polkimien sekä kepin lisäksi?