Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Rytkonen - 29.06.2015, 18:49:34
-
Olisi kyseisen osan vaihto edessä. Onko teillä ebayssa joku tietty myyjä keneltä olette tilanneet? Onko kenelläkään tiedossa Kuopion seudulta paikkaa jossa vaihto sujuisi näppärästi ja tietysti kohtuulliseen hintaan?
Edit. Vielä yksi kysymys, onko 850:ssä sama hammastanko/ohjausvaihde?
-
http://www.lenkgetriebe.net/ En ole tuolta tilannut mutta edulliselta vaikuttaa verrattuna esim motonetin hintoihin.
-
Ei ole pahan hintainen tuollakaan. Hintaan näyttäisi kuitenkin tulevan vielä pantti päälle. Ebayssa on Polar Parts myyjä jolla olisi kohtuulliseen hintaan myynnissä kyseinen osa: http://www.ebay.de/itm/Lenkgetriebe-Volvo-850-S70-V70-C70/301602765993?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D30771%26meid%3D420240e9d8da4701b352393a199b7475%26pid%3D100005%26rk%3D2%26rkt%3D6%26sd%3D360573987543&rt=nc
Soitin korjaamolle ja kyselin vaihdon hintaa (270€ kulmien säädön kanssa) ja puhelimessa minulle sanottiin, että SMI/TRW merkkisiä ohjausvaihteita ei voi ns. vaihtaa päikseen? Itse olen lukemani perusteella ymmärtänyt että kyllä voi. Kumminko päin asia oikeasti on? Kumpaako merkkiä tuo Polar Partsin osa vastaa?
-
Voi vaihtaa päikseen, mutta silloin pitää vaihtaa myös raidetangon päät koska niissä on eri kierre. Jompikumpi oli M16x1,5mm ja toinen M14x1,5.
Itse vaihdoin äitin S70:iin muistaakseni juuri tuon Polar Partsin myymän tangon. Sitä en nyt muista, että kummat jengat siinä oli.
-
Jep, tutkin noita Ebayn ilmoituksessa olleita OEM-numeroita ja niiden perusteella vaikuttaisi olevan TRW:tä vastaava. Nyt pitäisi sitten selvittää mikä minun kulkineessa on.
-
Jep, tutkin noita Ebayn ilmoituksessa olleita OEM-numeroita ja niiden perusteella vaikuttaisi olevan TRW:tä vastaava. Nyt pitäisi sitten selvittää mikä minun kulkineessa on.
Vaihda ihmeessä samaan syssyyn uudet raidepäät. Aika pieni kulu koko "konkurssiin" verrattuna ja ei tarvii sitten taas olla ohjauskulmia säädättämässä kun raidepää menee vuoden päästä vaihtoon :D
-
Juu ne raidepäät ei varmaan tässä konkursissa montaa euroa enää maksa.
Löysin itseasiassa samaisesta huollosta joskus saamani kuitin jossa mainitaan vuoto ja hammastangon valmistajaksi SMI. Samoin mainitaan "kierre putket, alempi isompi". Mitä tuo tarkoittaa? :D
-
Varmaan merkitty varmuuden vuoksi tehostimelle menevät putket tai jotain. Niitä tosiaan ei väärin saa laitettua.
-
Kiitos tiedoista. Soittelin eri huoltoihin ja paikallinen Avain-Vaunu yllätti kohtuullisella hinnallaan, n. 270€ nelipyöräsuuntauksen kanssa.
Tarvitsen vielä hieman rautalankaa (en ymmärrä autojen tekniikasta juuri mitään), eli tarvitsenko ulompien raidetangon päiden lisäksi vielä jotain muita osia, kun tilaan tuon Ebayn hammastangon?
-
Kiitos tiedoista. Soittelin eri huoltoihin ja paikallinen Avain-Vaunu yllätti kohtuullisella hinnallaan, n. 270€ nelipyöräsuuntauksen kanssa.
Tarvitsen vielä hieman rautalankaa (en ymmärrä autojen tekniikasta juuri mitään), eli tarvitsenko ulompien raidetangon päiden lisäksi vielä jotain muita osia, kun tilaan tuon Ebayn hammastangon?
Ei kuullosta pahalta hinnalta, kun itse tehtynä tuo on melkoisen v-mäinen homma....varsinkin ilman nosturia.
Eipä tässä äkkiseltään tule mieleeni, että mitä muuta voisi tarvita. Tehostimen putket tiivistyy o-renkailla, mutta itse kasasin vanhoilla. Liikkeessä varmaan laitetaan suoraan uudet....ja tehostinöljyäkin varmaan löytyy sieltä :)
-
Todella paljon kiitoksia avusta. Ilmeisesti ovat tehneet Volvon liikkeessä niin paljon noita vaihtoja, että itse vaihtotyön hinta oli tuosta 170€ mikä kuulostaa aika itsevarmalta. :D Tuohon sitten 100€ öljyt, tiivisteet, klemmarit ym. hilppeet + nelipyöräsuuntaus.
Noh laittelen ekaksi osan tulemaan ja katson sitten mihin vien auton laitettavaksi.
-
No niin, nyt on uusi hammastanko Volvossa. Öljyt tuntuisi pysyvän autossa parkkipaikan asfaltin sijaan, mikä on hyvä juttu. Ohjaus tuntuu jonkin verran jäykemmältä, mistä lie johtuu?
Yhteenvetona, jos tästä olisi jollekin apua:
- Alkuperäinen hammastanko oli SMI:n valmistama
- Uusi hammastanko Polar Partsilta Ebaysta maksoi n. 270 euroa postikuluineen ja toimitettiin kotiovelle viikossa: http://www.ebay.de/itm/Lenkgetriebe-Volvo-850-S70-V70-C70/301602765993?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D30771%26meid%3D420240e9d8da4701b352393a199b7475%26pid%3D100005%26rk%3D2%26rkt%3D6%26sd%3D360573987543&rt=nc (http://www.ebay.de/itm/Lenkgetriebe-Volvo-850-S70-V70-C70/301602765993?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D30771%26meid%3D420240e9d8da4701b352393a199b7475%26pid%3D100005%26rk%3D2%26rkt%3D6%26sd%3D360573987543&rt=nc)
- Hammastangon vaihto Avainvaunulla maksoi 280 euroa sisältäen nelipyöräsuuntauksen
= 550 euroa
Huomioita: Polar Partsin hammastangossa tulee sisemmät raidetangon päät mukana, ulompia raidetangon päitä ei tarvitse vaihtaa, jos ei halua. :)