Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Ristus - 30.06.2015, 20:20:22

Otsikko: XC90 -04 D5 SRS -huolla heti
Kirjoitti: Ristus - 30.06.2015, 20:20:22
Tuli ihan kesken ajon, tai siis parkissa jätin porukat kyydistä niin sytty valo ja teksti.

taustaa, pesin konetilan eilen illalla mutta autolla ajettu tänään yks 50km ilman ongelmia...

koodi on SRS-0210 Yläetuanturi edessä oikealla signaali virheellinen. Käytin liitoksen auki ja puhaltelin hapettumia pois. oli vähän hapettuneet liitokset, en koskenut niihin millään kun vähän eppäilytti koko touhu. Voisiko tuonne laittaa contact cleaneria? Ei lähtenyt nollaamalla puhdistuksen jälkeen...

Pitääkö anturi uusia vai onko johdossa jotain väliliitoksia.

on siinä vakkarillekkin vikakoodi mutta näillä ei ole lie yhteyttä.
Otsikko: Vs: XC90 -04 D5 SRS -huolla heti
Kirjoitti: Ristus - 01.07.2015, 08:12:58
Kipasin aamulla volvolla ja sain ohjeeksi putsata liittimen kontaktcleanerilla ja paineilmalla kuivata, seuraavaksi on anturin vaihto jos ei auta tämä, anturilla on tällähetkellä hintaa 146€.

Koetan jos saisin puhisteltua ja toimimaan... vikahan ei lähde itsestään vaan pitää nollata vikakoodi jos muuten olisikin jo kunnossa....

Puhdistettu anturin liittimet, contact cleanerilla, samoin puhdistettu liitin joka on 15cm anturiliittimestä, enempää en löytäntr, tuo löytynyt liitoskohta oli kyllä otollisella paikalla ottamaan vettä mutta oli tuo kyllä niin hyvin suojattu ja tiivistetty että ei se ainakaan voi olla vian syy.

Pitää vissiin hommata anturi... tietenkin se minun tuurilla on hajonnut. tai ostan turhaan ja vika on sisällä srs-boxilla... mutta miksi se siellä olisi...
Otsikko: Vs: XC90 -04 D5 SRS -huolla heti
Kirjoitti: Ristus - 11.07.2015, 10:04:06
Tiedoksi.

Tämä korjautui juurikin anturin vaihdolla. Maksaa sinisellä 146,70€ ei kannata alkaa netistä tilaileen ei saa uutta alle 170€ :)

Oli vähän hankala vaihtaa kun irtosi toinen kierrepohja anturista... anturi oli muuten vähän säröllä olisko imassu veden sisään.