Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: ESE - 01.07.2015, 01:40:10
-
Parina päivänä oon huomannut että alkais jompikumpi puoli ulvomaan.. Onko siellä satula juntturassa vai mikä vttu? Ei kuumu rumpu hirveesti mielestäni.
Auttaisko jos kävis motarilla pikkasen jarruttelemassa vai ilmaisinko jarrut? Kohtuu hyvät palat joka nurkassa ja leimalla oli hyvät arvot jarruissa.
-
Palat jumittaa satuloissa! Nyppää palat irti ja smirklaa palojen reunoja vähän että liikkuvat satuloissa hyvin. Kuparitahnaa palan reunoihin ja kamat kasaan.
-
Kiitos menee pajalle ens viikolla...nyt ei oo aikaa alkaa parkkipaikalla remppaamaan.. :)
-
joo nesteet vaihdettu ja jarrut putsattu. Jarrutusteho parani mutta ulvominen jatkuu... Alkaa kuulostaa että ääni tuleekin edestä...ainakin kun kääntä ja ajaa vasuriin.. Olisiko tämä kuskinpulen laakerivikaan viittaava oire?
-
perjantaina vaihtuu taakse levyt ja palat...ei oo vika etulaakereissa kuulema
-
levyt ja palat vaihdettu liikkeessä mut eivät säätäneet käkkäriä...ehkä pikkasen liian pinkee :D Onko liian lähellä rumpua jos ottaa vaan pari naksausta kahvasta? Eivät tuntuisi laahavan kuiteskaan
-
Onko liian lähellä rumpua jos ottaa vaan pari naksausta kahvasta? Eivät tuntuisi laahavan kuiteskaan
On. Ohje on 5-8 naksua. Omissa tuollainen 5-6 tuntuu toimivalta. Ota keskikonsolin lokeron pohjasta pieni levy irti niin pääset torx avaimella, muistaaksen T50, säätämään ruuvia löysemmälle. Saa sen sopivalla kuusiokoloavaimellakin kun ei se kovin kireä ruuvi ole.
Eivät ole varmaan löysänneet kahvan säätöä tarpeeksi ennen osien asennusta. Säätöhän tehdään pyörien päästä kun vaijerit on löysällä ja sen jälkeen säädetään kahvan säädöstä sen liike sopivaksi.
Piti vielä tulla utelemaan, loppuiko se ulina niillä osien vaihdoilla?
-
On. Ohje on 5-8 naksua. Omissa tuollainen 5-6 tuntuu toimivalta. Ota keskikonsolin lokeron pohjasta pieni levy irti niin pääset torx avaimella, muistaaksen T50, säätämään ruuvia löysemmälle. Saa sen sopivalla kuusiokoloavaimellakin kun ei se kovin kireä ruuvi ole.
Eivät ole varmaan löysänneet kahvan säätöä tarpeeksi ennen osien asennusta. Säätöhän tehdään pyörien päästä kun vaijerit on löysällä ja sen jälkeen säädetään kahvan säädöstä sen liike sopivaksi.
Piti vielä tulla utelemaan, loppuiko se ulina niillä osien vaihdoilla?
Jep osaan säädön kyllä mut ajattelin onkohan liian kireä...Täytyypä säädellä jahkja kelit sallii perkkipaikka rempan :D Jep ulina loppui. Oliskohan sytä sit eteenkin vaihtaa levyt ja palat ku taakse laitetu? Taitaa se naksua enemmän ku kolme... :)
-
joo nesteet vaihdettu ja jarrut putsattu. Jarrutusteho parani mutta ulvominen jatkuu... Alkaa kuulostaa että ääni tuleekin edestä...ainakin kun kääntä ja ajaa vasuriin.. Olisiko tämä kuskinpulen laakerivikaan viittaava oire?
jos vasemmalle kääntäessä pitää ääntä, niin oikean puolen laakerissa on vikaa - tai jopa oikean puolen vetoakselin kannatinlaakerissa.
Mutta sulla ääni ei ollutkaan "laakeriääni"....
-
takajarrut jumittyeli se oli syynä. Ulvominen loppui levyjen ja palojen vaihdolla :)