Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Veteraanien korjaamo => Aiheen aloitti: baronisti - 18.06.2011, 16:01:09
-
Mistä erottaa ongo Girlingin vai Ate:n jarrut. Ilmeisesti toisessa on pidemmät jarrupalat ?
Motonetissa ei ole enää kuin toista mutta ei sanota kumpaa.
-
Girlingeissä on satulan kyljessä kohoumassa G
Tosin vaikea erottaa, kun ovat kuitenkin ruosteen raiskaamat.
-
Motonetin satula on todennäköisesti Girling, koska sitä myydään samalla numerolla myös Amazoniin ja siinä ei ole ollut muita kuin noita Girlingejä.
-
Ostin motonetista eteen ja taakse 145 -71 jarrusatulan ja toinen on toinen koska niihin menee erikokoiset palat.
Muistin että jossain pitäisi olla G.
Koska oikeaa satulaa ei ainakaan eteen ole motonetissa niin pitää ostaa biltemasta korjaussarja mutta edelleenkin en tiedä onko jarrut ATE vai Girling
-
ATE:ssa palojen lukitustapeissa on "kiinteät" sokat ja jarrupala noin 8cm pitkä. Girlingissä tapissa on pieni reikä, mihin tulee tavallinen sokka ja jarrupala noin 10cm pitkä.
-
Näyttää siltä että Motonetissa on vain Girlingin satuloja.
Onko siis satulat vaihtokelpoisia. Eli vaihtaisi joka nurkkaan Girlingin ATEn tilalle.
AInakin satulan kiinnitys on sama ja jarruputki tulee samaan kohtaan.
-
No olisihan mun pitänyt tajuta jo aiemmin, eli 145:ssa on aina Aten satulat. Sedaneissa on Girlingit joitain poikkeuksia lukuunottamatta. Satulat ovat vaihtokelpoisia, mutta todennäköisesti pitää vaihtaa myös jarrulevy, koska mielestäni Aten levy on aavistuksen paksumpi.
-
Mielestäni niissä on samat levyt.
-
Ainakin Motonetissa on vain yhdenlaisia levyjä, ainakin taakse. Toi oli hyvä tieto että 145:ssä on aina ATE.
Siis uudet satulat joka nurkkaan, Girlingiä. Taitaa olla että en ehdi katsastaa kesäkuun loppuun.
Onko museoautoilla samat säännöt pitkäksimenneeseen katsastukseen kuin muillakin autoilla. Eli katsastus täytyy "Tilata" kun ajaa konttorille.
-
Kannattaa otta huomioon että nää vehkeet on 40 vuotta vanhoja, niihin voi olla vaihdettu sekaisin Ate/Girling satuloita matkan varrella, kun kiinnityksissä ei ole eroa.
Itsekkin olen varmaan aikoinaan "syyllistynyt" moiseen.
-
Olis 140 vm72 jossa ois girling satulat ja pitäs löytää korjaussarja niin tota tietääkö kukaan löytyykö motonetistä korjaussarjoja kun netti kauppaa ku selailin nii siellä näyttäs olevan vaan tiivistesarjoja mut niihin ei kuulu kaikki tarvittavat eli pitäs saada korjaussarja..
-
Onko museoautoilla samat säännöt pitkäksimenneeseen katsastukseen kuin muillakin autoilla. Eli katsastus täytyy "Tilata" kun ajaa konttorille.
Mielestäni on.
Olis 140 vm72 jossa ois girling satulat ja pitäs löytää korjaussarja niin tota tietääkö kukaan löytyykö motonetistä korjaussarjoja kun netti kauppaa ku selailin nii siellä näyttäs olevan vaan tiivistesarjoja mut niihin ei kuulu kaikki tarvittavat eli pitäs saada korjaussarja..
Männät, nipat ja tiivisteet ostettava erikseen.
-
Biltemassa löytyy molempien (ATE ja Girling) korjaussarjoja
-
Jarrusatulat vaihdettu. Nyt pitää vaihtaa pääsylinteri. Onko 240 ja 140 pääsylinteri sama ?