Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: janiperta - 04.07.2015, 17:46:52
-
Otsikko kertoo. Jatkoin aiempaan keskusteluun, mutta vastauksia ei tunnu tulevan, josko uusi aihe saisi kielenkantoja löystymään...
Lämmöt siis nousevat, toinen aihe antoi ymmärtää, että termostaatti olisi potentiaalinen korjauskohde. Sen vaihdan huomenna, mutta onko normaalia, että ilmastointi(automaattinen) sammuu lämpöjen noustessa? Alanko siis etsimään vikaa sieltäkin ja jos näin on, mikä olisi hyvä kohta aloittaa?
-
Ei ole tietoa, mutta kävisi järkeen että se sammuu. Koska ilmastointihan vie oman osansa jäähdytyksestä päällä ollessaan. Eli kun ilmastointi ei ole päällä (Lauhdutin ei ole kuuma), syylärille virtaa viileämpää ilmaa.
-
Kyllä tuo ilmastoinnin toiminta kuuluu asiaa. Lueskelin Vadiksesta sen toimintaa ton ikäsessä S70ssä.
Other functions that may be present:
The compressor can be engaged 10 seconds after the engine is started at the earliest. Often governed by a timer circuit in the A/C relay or in the engine control module (ECM). This function prevents the engine stopping immediately after start. The engine is subjected to a heavy load when the compressor engages. Disengagement of the compressor at:
-wide open throttle (WOT) (often time governed disengagement).
-heavy acceleration and low speed (usually occurs on diesel engines).
-high engine coolant temperature.
Usually governed via the engine control module (ECM).
These functions are to provide optimal acceleration and to prevent the engine from overheating.
Raportoi toki termostaatin vaihdon vaikutuksesta kun tulee valmista.
-
vesi ei tunnu kiertävän, termari on jämäjhtänyt kiinni tai vesipumppu ei pelaa..