Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: rouveri - 07.07.2015, 01:04:25
-
Olipas kivasti edellinen omistaja laittanu putken paikoilleen hangannut itsensä öljypohjaa vasten puhki putken mikä menee työsylinterin päähän.. Mistähän mahtaa uuden saaha motonetin katalogi ei tunne? Putken vahvuus päältä 6,1mm eli onkohan tuota 1/4" putkea. alkuperäisessä on tuo kumi putki välissä kun laatikko elää koriin nähden mutta ajattelin jos nätisti kiepille laittaisi ja tekisi jäykästä kuparista.
-
Mites ois vaikka ihan hydrauli liikkeet...?
-
Jäykkää putkea miettiessä suosittelen tarkkailemaan esimerkiksi sitä, paljonko tuo voimalinja heiluu ihan vaikka startin yhteydessä, ja sen jälkeen pohtimaan olisiko sille letkuosalle joku syy olla olemassa.
Hydrauliliikkeessä varmaankin tekevät uuden osan, tai teoriassa jopa autokorjaamolla voivat tehdä jarruputkesta siihen jatkoholkilla uuden loppupätkän, muistaakseni työsylinterin liitos on normaali jarruputken liitos.
-
Kyllä minä sen tiedän että mitä varten se kumipätkä siinä on. Olen vain nähnyt muunmuassa vanhoissa itäautoissa niin että on vain lenkitetty koneen päähän muutama kieppi jäykkää putkea ja kestänyt siinä niin kauan kuin autokin. Täytyy ottaa putki messiin ja lähteä metästään joku ratkaisu