Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: janii - 07.07.2015, 17:29:18
-
850 t-5 vm94. rupes käymään vajaalla.vaihdoin tulpat ja toimi 3 päivää.taas rupes käymään vajaalla.jos taas tulpat hajalla niin mikä niitä voi noin syödä?
-
Onko muita oireita? Runsas polttoaineen kulutus tai viekö öljyä tai jäähdytysnestettä?
-
ei muita oireita.öljyä syö normaalisti eikä vikavalot oo palanu.ja rupee käymään vajailla kun ahdot nousee.pikkukierroksilla pikkasen pätkii.
-
Mitkä tulpat pyöritit vanhojen tilalle? Vakio vai lastutettu?
Vikamuisti kannattaa lukea, nollata, ajaa 50 kilsaa ja lukea vikamuisti uudestaan. Etenkin A2 pistoke.
Onko vaihdeltu jakajan kantta,pyörijää tai sytytysjohtosarjaa koskaan?
-
Mitkä tulpat pyöritit vanhojen tilalle? Vakio vai lastutettu?
Vikamuisti kannattaa lukea, nollata, ajaa 50 kilsaa ja lukea vikamuisti uudestaan. Etenkin A2 pistoke.
Onko vaihdeltu jakajan kantta,pyörijää tai sytytysjohtosarjaa koskaan?
platinatulpat pyöräytin.kansi ja pyörijä vanhoja.sytkäjohdot uusittu pari vuotta sitten.ei oo vikavalo vilautellu.
-
Pari vuotta sitten oli Venäjän värtsilässä Nordicin asemalla joku laatuhäikkä bensassa, rupes palamaan tulppia ku kauraa.
-
näköjään toimii kylmänä ihan hyvin.tarpeeks ku lämpenee nii rupee pätkii ja käymään vajaalla.
-
näköjään toimii kylmänä ihan hyvin.tarpeeks ku lämpenee nii rupee pätkii ja käymään vajaalla.
Viittaisi sytkäpuolelle. Puolaksi voisi kokeilla toista, vaikuttaako.
-
vika löydetty,,,,,,,,tulpanjohdot virranjakajan päästä täynnä hapettumaa ja palaneet.kipinä hyppi kanteen ku pimeessä katteli.
-
Sitten pieni varoituksen sana. Mahdollisesti voi olla odotettavissa puolan pimeneminen jossain vaiheessa. Kun kipinä ei pääse normaalia tietä tulppaan kulkemaan niin jonnekkin se "energiapläjäys" menee yleensä lyhintä tietä. Kun se jakajan kannessa on hyppinyt jo senttien mittaisia matkoja ja puolan sisällä on eristeet ovat vain millien osia joten jos siellä on läpilyöntejä tapahtunut niin miksei tekisi sen uudestaankin eli kipinä purkautuu jo puolan sisällä eristeiden läpi eikä ehdi tulpalle.
Tässä kohtaa alkaa haisemaan rahalle eli kun puolan sisällä kipinöi niin se yli 10 000 voltin jännitepiikki osuu mahdollisesti puolan ensiökäämiin josta sytytyksen ohjainlaitteelle joka on tarkoitettu 12v jännitteelle. Eipä ole ensimmäinen Volvo, Ford tai Opel johon olen työn puolesta tulpat, johdot, puolan ja sytty-yksikön vaihtanut. Jokseenkin joka kerta on syynä ollut että ei ole vaihdettu tulpanjohtoja ajoissa. Ai niin... muutamia katalysaattoreitakin on tuohoutunut noiden syttykatkoksien takia.
En siis halua maalata pirua seinälle mutta kokemuksen perusteella voin sanoa että ennakoiva huolto on halvin ratkaisu.
-
no tossa laatikossa odottaa uusi puola asennusta kera sytkä vehkeiden,,