Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: e0000333 - 12.07.2015, 19:35:41

Otsikko: Ratamoottoria rakentamassa
Kirjoitti: e0000333 - 12.07.2015, 19:35:41
Moro!

Volvot ei ole vielä kovin tuttuja, mutta vakaa päätös on että 5 sylinterisen ylvästä laulua kuunnellaan...:D


Eli mistä perusmoottorista rakentuisi budjettityyliin n. 400-500hp hyvin kiertävä moottori.
Onko kampurat ja lohkot miten sekoiteltavissa hyvää veivisuhdetta hakiessa pitkillä veiveillä?
850 t5R kiinnostelis, mutta onko moottorissa mitään sijoittamisen arvoista jos muutenkin laittaa
veiviä ja mäntää uuteen puuhun? Ja saako nitä enää miten helposti? Olisko joku V70 moottori jo paremmin saatavilla?


Entäs etuvetolaatikko? Katselin noita M65 askeja, paljos sellasen väännönkesto on?
Todennäköisesti ratakäyttöön riittävästi, kun ei väännöt todennäköisesti tule olemaan hirmuiset kuitenkaan.


Kiitti vinkeistä jo etukäteen!
Otsikko: Vs: Ratamoottoria rakentamassa
Kirjoitti: lakeshead - 12.07.2015, 22:11:48
M56ta käyttävät vielä noissa+700nm T4ssa. tosin taitaa olla torseni sisällä.
 Kansi on hydraulisilla nostimilla. Kovat nostimet tilalle. Ratavehkeissä tyypillistä että voitelu pettää. tähän ratkaisu?
Italian 2.0 vitosen isku on lyhyt-> kankisuhde parempi.

Muuttava ajoituksinen nokka olisi kova sana

Boost tietää näistä enemmän.
Otsikko: Vs: Ratamoottoria rakentamassa
Kirjoitti: Kojontti - 31.07.2015, 17:42:17
Lohko pienellä porauksella, isolla porauksella olevasta tuppaa halkeamaan sylinteriputket ahtokoneissa. Kaikki kampurat ja lohkot sopii (ainakin pitäisi) ristiin, siis myös D5.
Otsikko: Vs: Ratamoottoria rakentamassa
Kirjoitti: e0000333 - 06.10.2015, 10:28:21
Kiitos infoista!

Onkos tuota 81mm porauksella olevaa lohkoa pääsääntöisesti kaikki koneet B5234F 1993=>2002 haarukassa.
Eli löytyykö myös V70 autoista?
Mites onko harvinainen tuo B5204F 2.0 kampi ja löytyykö jostain maltillisesti hinnoiteltuja kampiakseleita
kisakäyttöön pers ford zetec tyyliin 2.5 --> 2.3 tai 2.3-->2.0.

Niin ja tuo on ihan bolt-on hommaa kampiakselin naittaminen tuohon lohkoon 2.3 lohkoon?

T5 kansi lienee myös varsin hyvä budjettiaihio noihin tehoihin....


 
Otsikko: Vs: Ratamoottoria rakentamassa
Kirjoitti: pukema - 06.10.2015, 11:38:18
B5244T5, 260hv T5 paras viritysaihio. Ei tarvi aukaista konetta, eikä edes vaihtaa turboa jos 400hv riittää, isommat suuttimet ja E85 tankkii. Ei tuo kyllä erityisen hyvin kierrä