Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: PossuVolexi - 15.07.2015, 08:42:45
-
Morjes, pikaista apua tarvis kansiremonttiin liittyen.
Kerran oon sivusta seurannu ja en paljoo enempää muista ku että imupuolta ei irrotettu ja siittä lohkon ja kannen välistä nätisti ujutettiin paikalleen.
Voisko joku ystävällinen kertoa vaiheittain? En löytänyt täältä neuvoja.
Kiitos jo etukäteen.
-
ei se silleen onnistu. vanhat tiivistejämät jää kaikki sinne väliin ja kierteet on täynnä vettä ja öljyä.
kansi vaan irti ei oo mikään sirkustemppu irroittaa imusarjaa jos kannen irroittaa, ja jakopään kilkkeet uusii samalla.
-
Suosittelen suuresti hakemaan alfamerin oppaan esim motonetistä.. 740 oppaalla pääsee pitkälle, jos taas lontoo taittuu näppärästi niin 940 luulisi löytyvän myös. Kerrotaan sanasta sanaan kannen irroitus, löytyy kiristysmomentit ja järjestys. ;)
-
Suosittelen suuresti hakemaan alfamerin oppaan esim motonetistä.. 740 oppaalla pääsee pitkälle, jos taas lontoo taittuu näppärästi niin 940 luulisi löytyvän myös. Kerrotaan sanasta sanaan kannen irroitus, löytyy kiristysmomentit ja järjestys. ;)
Löytyy se ysinkin kirja ihan motonetistä suomeksi ::)
-
Ja aloittajan kaupunginkirjastosta nopeasti katsoen ysin kirja englanniks ja seiskan suomeks.
-
Arvaan kyllä mikä ysisatku mutta voisit kertoa konemallinkin. On vähän eroa vinokoneessa ja 960 koneessa.. Ysisatkuhan sekin on.
Jajuu, kyllä se kansi kannattaa nostaa pois ja putsata tasot, ei ainakaan vinossakoneessa kauaa mene.
-
tästä kyllä pesisin käteni. :)
työvaiheethan ovat: 1. purku. 2. putsaus. 3. tarkastus. 4. kasaus.
ja jos haluaa helpolla päästä, vie korjaamolle.
välistä vetäen tulee vain sanomista.
ei pahalla.
_sfr-
-
Löytyy se ysinkin kirja ihan motonetistä suomeksi ::)
Pari vuotta sitten kun oman hain niin ei ollut kun englantia :'(
-
Sitä pittää osata kun koulussa kerran opetetaan. :)
Google kääntäjä antaa myös hauskoja käännöksiä teknisistä teksteistä... :2funny:
-
Pari vuotta sitten kun oman hain niin ei ollut kun englantia :'(
Ei sitä löydy edelleenkään suomeksi, kun tehty vain enklanniksi ja ruotsiksi :)
http://www.alfamer.fi/advanced_search_result.php?keywords=volvo+940&x=0&y=0
-
Ei sitä löydy edelleenkään suomeksi, kun tehty vain enklanniksi ja ruotsiksi :)
http://www.alfamer.fi/advanced_search_result.php?keywords=volvo+940&x=0&y=0
740 kirja on moottorin osalta samanlainen. Ja on suomeksi.
-
Eipä siinä seiskan opuksessa tinakoneista paljon puhuta jos sattu semmonen olemaan.
-
Juu eikä löydy tojotan 12 valve koneestakaan mitää jos sattuu sellane oleen.
-
Juu eikä löydy tojotan 12 valve koneestakaan mitää jos sattuu sellane oleen.
Juu, mutta kun ysisatkusta voi kuitenkin se tinakone löytyä ihan tehtaan jäljiltä, tojotan konetta ei...
Jospa lopetetaan tämä tähän ja pysytään asiassa. :)
-
Jos nyt saan sanoa niin tinakutoseen en ihan ensimmäistä kansiremppaa suosittele harjoittelemaan, etsi avuksi joku joka osaa hommat ja neuvoo sinua matkan varrella. Vinokone taas on vinokone oli se missä kopassa hyvänsä joten kaikki "vinokone"-kirjat antaa ihan yhtä hyvät ohjeet.
Miksi oikoa mutkia: jos yläpään tiivarisarjassa on kaikki tiivisteet, miksei irrottaisi imusarjaa/pakosarjaa jne. Tee kerran ja tee kunnolla tai korjaa niitä patentteja pitkin matkaa , valinta on vapaa...
-
Kansi irti ja siitä sensorit irti - valokuvaus, jotta osaat kiinnittää ne oikeisiin paikkoihin.
Vie kansi kokonaisena - venttiilit ja nokka-akselit paikoillaan koneistamolle. Saat sen sieltä kasattuna takaisin.