Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: belem - 15.07.2015, 12:10:34
-
tuossa pitäis olla kuva päästölapusta, HC kierroksilla on 63 ja tyhjäkäynnillä 195 mitähän olis.
(http://s14.postimg.org/ny0hdtkcd/volvon_p_st_t.jpg) (http://postimg.org/image/ny0hdtkcd/)
-
Sytkäosat uusiksi, sisältää myös johdot, uudet öljyt, uusi ilmanputsari, imuvuodot kuriin.
HC päästöhän kuvaa palamatonta polttoainetta ja jos lambda-arvo on kurissa niin noissa edelisissä on vikaa.
Osat uusintaan ja parikymmentä kilometriä vedät vaikka kolmosvaihteella oikeen hyvin menemään ennen mittausta. Paikat menee tukkoon jos on lyhyttä ajoa.
-
Myös palava öljy aiheuttaa hc arvon nousua. Jos toimii muuten hyvin mutta pitää lisäillä öljyä useammin niin kunnolla kenkää että palaa pois
-
Kaikki vaihdettavat on vaihdettu paitsi ilmanputs.suodatin. Auto toimii hyvin ja on reipasta vetoa. Ecu on jo neljäs kahden vuoden sisällä ja tämä viimeinen toimii kuin ajatus. Kone vie öljyä aika reippaasti. Auto on vähänajettu, 250.000 vm 95 (10 ventt.) Serkun saksanauto, ollut suomessa viitisen vuotta.
Aika erikoista, että näinkin iso "laatuauton" moottori syö öljyä ??? Ei savuta, mutta jos käy tyhjäkäyntiä jonkin aikaa niin lähtiessä pöläyttää jonkin verran sinistä, en kyllä ole aina sitä hoksannut, mutta...
-
Varmaan sitten katti karstan tukkima. Paljonko se vie öljyä?
Jos autolla mennään jo nyt kovaa niin uudella katilla voi saada päästöt mutta kyllä se öljynkulutus pitäisi saada kuriin. Sylinterit, ohjurit?
Tuo saksanauto voi kertoa jo jotakin, siellä kun nuo öljynvaihdot helpolla venyy eikä edes putsaria aina vaihdeta.
-
Kattikin on vaihdettu suomeen tuotua kytinrempan yhteydessä. Katista taakse vuosi sitten uus putki kokonaan.
Öljyä tuntuu menevän (pitkä loma-ajo) matka-ajossa litra tonnilla, kaupungissa en ole tarkkaillut.
Mulla on ollut vaikka kuinka paljon tällaisia 10---30 vuotiaita autoja, nytkin Pajero, 440 Volvo ja tämä 850, koskaan en muista vastaavaa kulutusta öljystä, mm. 440 samanverran ajettu, ei tarvi lisäystä jos vaihtaa kympin välein.
On ollut Japseja useita, USA autoja 4 kpl, euroautoja monia, on aika ihmemoottori tämä 2,4 vitonen.
Täytyy ehkä suunnitella ventt.kumien vaihtoa ?
-
Joo, on nuo 10 venttiiliset alkuvuosilta vähän huonossa maineessa mutta kyllä jo rehellisen -95 mallin pitäisi pelittää.
Tuo litra tonnilla on jo kyllä liikaa millekään katille, sehän on 10tkm vaihtovälillä jo sen 10 litraa :o
Joku 0.3-0.5 litraa tuhannella näissä katti vielä pystyy käsittelemään mutta..
-
Ohjurien kumit vaihtoon. Jos on kiire leimalle niin useamman vastaavan olen saanut päästöistä läpi pitämällä useamman minuutin kierrokset melkein rajoittimella. Palaa öljy pois ja vähän aikaa on ihan hyvät päästöt.
-
Ohjurien kumit vaihtoon. Jos on kiire leimalle niin useamman vastaavan olen saanut päästöistä läpi pitämällä useamman minuutin kierrokset melkein rajoittimella. Palaa öljy pois ja vähän aikaa on ihan hyvät päästöt.
..ja vähän vielä sumuttaa vettä sekaan jostain reiästä... ;)
-
Hyvä, kiitos, nuo temput teen, kunhan hoviremppamies palaa lomalta, otan siellä sen päästölapun, aikaa leiman loppuun on vielä pitkälle syksyyn, täytyy varmaan suunnitella kumivaihto sitten myöhemmin.
-
Tuo 1100rpm tyhjäkäynti taitaa myös olla liian korkea katsastuksessa?
-
Niinpäs näyttää olevan 1100 ? olisko mittaaja pitänyt jalalla kaasua juuri silloin ? Kone on kyllä pitänyt tyhjäkäynnin aina ihan normissa, reilusti alle 1000 ja koskaan ei ole tuntunut isolta, tuon 1100 kyllä huomaa jos sellaista kiertää.