Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Kisuli - 15.07.2015, 19:24:51
-
XC- 90 katsastus lähenee, kuinka muilla on jarrutesti suoritettu?
-
Haldexin saa Volvon mukaan ajaa jarrupenkkiin, jos ei kosketa kaasupolkimeen penkissä ajettaessa. Varmin tapa taitaa olla kuitenki pihalla jarruttelu ja pyytää tämä inssiltä.
-
Volvolta annettiin ohje, että etu ja takapään oltava rullilla yhtäaikaa.
-
Todetaan katsastuksen alussa kuuluvasti että sitä ei sitten ajeta rullille .
jos ei käy katsurille toiseen paikkaan. tästä on ollu keskustelua muuten jonkun verran, sopivilla hakusanoilla saattaisi löytyäkkin... olikohan nelivedon jarrutesti tms.
-
Vidasta poimittua. Autona V70 AWD 2007. 2006-> uudempi haldex (gen4-esipaineistettu).
Active on Demand Coupling (AOC) ja nelipyörävedon ohjausyksikkö (DEM) säätelevät nelipyörävedon toimintaa, ts. voimanjakoa etu- ja taka-akselin välillä. Järjestelmään kuuluu yhdennetty kytkin, jossa on mekaaninen, hydraulinen ja sähköinen osa. Kytkinyksikkö on asennettu taka-akselistoon, tasauspyörästön ja kardaaniakselin väliin. Mekaanista ja hydraulista osaa käyttää kardaaniakselin pyörimisliike.
Active On demand Coupling (AOC) -järjestelmällä saavutetaan seuraavat ominaisuudet:
Jatkuva nelipyöräveto siirrettävän momentin elektronisella säätelyllä
Etuvetoa vastaava ajotuntuma
Nopeat reaktiot
Ei vastavoimia pysäköinnissä
Järjestelmä ei ole niin herkkä renkaiden välisille eroille, esim. kun ajetaan varapyörällä
Sallii hinauksen toinen akseli nostettuna
Sallii jarrujen testauksen alustadynamometrissä.