Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: 855 - 15.07.2015, 20:58:51
-
Osaisiko joku kertoa miksi 855 vm-94 kymmenen venttiilisen imuilman lämpöanturi hajoaa ?
Edellinen uusi anturi ( volvolta ) hajosi kestettyään noin kuukauden.
Auto kuluttaa aivan järjettömästi.
Viimeinen mittaus oli noin 14 litraa satasella maantie ajoa.
Moottori remontti tehty noin vuosi sitten.
-
Olisiko ilmasuodatin kotelossa oleva läppä jumittunut kuumalle puolelle eli ottaisi kokoajan pakosarjalta lämmitettyä ilmaa?
-
Sekin kyllä on tullut katsottua mutta voihan olla että on jumissa.
-
Mulla oli juuri se. Läpän ns. lepoasento on kuuman lämmityksen puolella ja se term. pukkaa sen sitten. Mulla termari ei pukkaa yhtään mitään. Kampesin sen kesäksi kesäasentoon. Mistähän sen termostaatin sais, kun ei ole motossa eikä tunnu muuallakaan löytyvän ainakaan nettihaulla ?
-
Niin oli mullakin ja tein ihan saman eli läpän laitoin kesäasentoon.
Talveksi täytyy tehdä jokin patentti.
-
Joku sanoi joskus että sillä esilämmityksellä (imee pakosarjan luota ilman) ei olisi ruiskukoneissa niin hirveää merkitystä. Muissa merkeissä ei yleensä taida edes olla tuota ominaisuutta. Eli se "kesäasento" (imee raitista ilmaa) on joka tapauksessa pienempi paha, jos noista pitää valita jompikumpi :P