Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: automaattikasipätkä - 15.07.2015, 21:06:40

Otsikko: V70 td '00 vikakoodi 0038
Kirjoitti: automaattikasipätkä - 15.07.2015, 21:06:40
Eli 2000 vuoden 2,5td V70:ssä alkoi sytytellä välillä vikavaloa, joten kävin eilen luetuttamassa koodin. Tuloksena "0038 Pakokaasun tak.kierr.magn.venttiili". Auton kulkuun tämä ei ole mielestäni vaikuttanut. Lopulta valo paloi koko ajan.

No, tämä magneettiventtiilihän on siinä ilmansuodatinkotelon ja jousitolpan välissä ja siihen tulee kolme alipaineletkua ja sähköliitin. Se harmaa letku, joka tulee imuputkeen, oli irronnut imuputken päästä ja toinenkin letku oli irtoamaisillaan magneettiventtiilin päästä. Helppo korjaus, totesin ja kiinnitin letkut. Valokin sammui n. 40km ajon jälkeen. Mutta tänään taas motarilla valo syttyi. Vinkkejä? Meinasin edetä niin, että uusin nuo letkut, niissä kun oli muutamissa kohdissa melko syvät nirhaumat, mutta ei kuitenkaan läpi asti. Jos ei auta, sitten uusi magneettiventtiili....

Onko jollakin kokemuksia vastaavasta?
Otsikko: Vs: V70 td '00 vikakoodi 0038
Kirjoitti: Jupo - 16.07.2015, 10:38:13
Se saattaa jumia jos on paskanen. Puhdistus ja/tai tukkiminen mutta jos tukkii niin vikavalo jää palamaan ja se täytyy käydä ohjelmoimasa ni ei vikavalo pala.
Otsikko: Vs: V70 td '00 vikakoodi 0038
Kirjoitti: automaattikasipätkä - 16.07.2015, 14:22:31
Voiko sen putsata vaikka suihkuttamalla jarrupuhdistusspraytä reijistä sisään? Tai upottaa johonkin litkuun koko mötikkä?
Otsikko: Vs: V70 td '00 vikakoodi 0038
Kirjoitti: tdi-arska - 16.07.2015, 17:32:54
Kokeilla voi, molemmissa palaa vikavalo ei edes katsastuksessakaan mitään ole sanonut ;)
Otsikko: Vs: V70 td '00 vikakoodi 0038
Kirjoitti: automaattikasipätkä - 17.07.2015, 08:11:34
päivitystä tähän, kun vika näyttäisi korjaantuneen...

Se keltainen letku joka tulee magneettiventtiililtä EGR:lle, oli melkein poikki sieltä EGR:n päästä. En heti huomannut tuota, kun letku oli sen suojasukan alla. Pätkä pois ja letku kiinni, ja valo sammui jo parin kilsan ajon jälkeen.

Eli sillä harmaalla letkulla ei tainnutkaan olla merkitystä valon syttymiseen, vaikka oli ollut jo ties kuinka kauan irti.