Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: mahotonpena - 16.07.2015, 13:14:30
-
Emännän volvoon ilmestyi tuollainen vikakoodi 2110. Ja kone puottaa välillä tehojaan. Temppuilu alkoi siitä kun vaihdoin rikkinäiset imusarjantiivisteet jotka oli aivan sököt ja samalla puhdistin kaasuläpän.välillä jättää kierrokset huutamaan nnoin 3000rpm ja kun vähä härkkää kaasua niin tippuu normaaliksi. Mitäköhän nyt kannattais seuraavaksi tehdä??? Kun eikös tuo koodi herjaa kaasuläppää mutta onko seuraus jostain muusta?
-
Tarkistaisin kaasuläpän asentoanturin. Olisiko se voinut vahingoittua kun putsasit kaasuläpän?
-
Onkos se anturi tuossa kaasuläpässä sielä sisällä ja onko vaihdettava osa?eikös tuo ole foordin moottori noissa? En viitsiny alkaa purkaa pitemmälle tuota läppäkoteloa. Onkos tuossa koneessa erikseen kampikammion huohotus ja toinen huohotin tulee venttiilinkopasta. Kun kaveri epäili että jos samaa vikaa kun vanhemmissa foordeissa missä menee lohkon kupeelta se pvc-venttiili tukkoon niin tekee alipainetta koneeseen ja sekoittaa käynnin......
-
ilmeisesti kellään ei ole vinkkiä enempää ongelmaan????? no täytyy alakaa purkaa toi kaasuläppä päreiksi ja kattoo mitä sisältä löytyy.......
-
no nyt tarvittais neuvoa jos joltain löytyis sitä....... volvo alotti nyt sen että ihan yhtäkkiä puottaa 2 pyttyä pois pelistä.1 ja 4 sylinterin. ei vaikutusta puolilla kun vaihdoin ne ristiin.....tulppia en vielä vaihtanu mutta vika korjaantuu kun sammuttaa auton ja käynistää uudelleen niin käy taas kaikilla. nuinkohan on ohjainlaite/ johtosarja vikanen tuo meidään paska??????????
-
no niin !!!!!!! vika löytyi ja auto toiminu hienosti jo parit päivät!!!!!! eipä ollu kummonen/kallis vika kunhan vain löyti eka syyn,loput olikin vain seuraamuksia :)
-
No mikä oli vikana ja miten löysit? vai osasko älykone ;) kertoa
-
Testeri kertoi vain koodeilla todellisen vian seuraamuksia ja merkkihuollossa oltais oltu tekemässä jo usean sadan euron osien vaihtoja. Sitten pääsin oikean vian jäljille neuvovan ford asentajan avulla joka käski tarkastaa huohotin järjestelmän ja niinhän sieltä imusarjan alta oli huohotinletku murtunu joka pisti auton aivan sekasin. :)
-
Hyvä että kohdallesi osui asian ymmärtävä asentaja ja pääsit puheille .
-
Joo olihan tuosta suuri apu! Ja kuitenkin osa mikä oli loppuenlopuksi rikki niin maksoi vaan 14 euroa :)
-
Testeri kertoi vain koodeilla todellisen vian seuraamuksia ja merkkihuollossa oltais oltu tekemässä jo usean sadan euron osien vaihtoja. Sitten pääsin oikean vian jäljille neuvovan ford asentajan avulla joka käski tarkastaa huohotin järjestelmän ja niinhän sieltä imusarjan alta oli huohotinletku murtunu joka pisti auton aivan sekasin. :)
Oliko paha vaihtaa,onko se sellainen letku missä on kudos vahvike päällä imusarjan takana ?
-
Jos se huohotinletku on halki niin pitää kyllä julmettua vihellystä (selvää imuvuodon ääntä). Tässäkö sitä ei ollut?
-
Pitäiskö näitä laittaa jo yhteen topickkiin kun näyttää olevan useammalla sama vika ton huohottimen kaa?
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=80978.0