Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: soppingdata - 20.07.2015, 14:09:40

Otsikko: b230f koneeseen turbon suuttimet (etuvastus vailla paikkaa)
Kirjoitti: soppingdata - 20.07.2015, 14:09:40
Elikäs jos täältä löytyis kaverin b230f patentti turbotus hässäkälle apuja  olisi mahtavaa.  turbon suuttimet on tukissa kiinni enään pitäisi kekkaista tuo etuvastus väliin jotta pääsis tiksi munkkia vingguttamaan sillä kotterolla  *taavih->. Miten etu vastus siis kytketään suuttimien johtoihin kun omaa paikkaa ei sille meinaa löytyä. toivotaan että meni kysymys oikeaan paikkaan :idiot2:
Otsikko: Vs: b230f koneeseen turbon suuttimet (etuvastus vailla paikkaa)
Kirjoitti: rocktie - 21.07.2015, 11:00:31
En ota muuten kantaa asiaan mutta "kovat jätkät" on ajaneet matalilla suuttimila ilman vastuksia.
Reagoi kuulemma paremmin.
Hariselta tuli kerran tällainen lausuma. Tiedä häntä..
Otsikko: Vs: b230f koneeseen turbon suuttimet (etuvastus vailla paikkaa)
Kirjoitti: mauser240 - 21.07.2015, 12:27:04
Jokaiselle oma vastus, ei sen kummempaa. Muistaakseni imusarjan alla jakautuu syöttöpiuhat eli sieltä menee jokaiselle oma + ja -.
Otsikko: Vs: b230f koneeseen turbon suuttimet (etuvastus vailla paikkaa)
Kirjoitti: masa88 - 21.07.2015, 12:37:03
En ota muuten kantaa asiaan mutta "kovat jätkät" on ajaneet matalilla suuttimila ilman vastuksia.
Reagoi kuulemma paremmin.
Hariselta tuli kerran tällainen lausuma. Tiedä häntä..

ECU:n päätepavut kärähtää ilman vastuksia.

Jokaiselle oma vastus, ei sen kummempaa. Muistaakseni imusarjan alla jakautuu syöttöpiuhat eli sieltä menee jokaiselle oma + ja -.

Jokaisen suuttimen + johdon väliin siis yksi vastus. Ei molempien.
Otsikko: Vs: b230f koneeseen turbon suuttimet (etuvastus vailla paikkaa)
Kirjoitti: mauser240 - 21.07.2015, 14:08:42
Jokaisen suuttimen + johdon väliin siis yksi vastus. Ei molempien.

Juuri näin, tosiaan ei väliä onko + vai - puolella.
Otsikko: Vs: b230f koneeseen turbon suuttimet (etuvastus vailla paikkaa)
Kirjoitti: mikan - 21.07.2015, 19:24:39
En ota muuten kantaa asiaan mutta "kovat jätkät" on ajaneet matalilla suuttimila ilman vastuksia.
Reagoi kuulemma paremmin.
Hariselta tuli kerran tällainen lausuma. Tiedä häntä..

Juu EI!   :nohnoh

Vastukset väliin tai kuolo korjaa ennenpitkää suutin pääte-trankun ja/tai suuttimet. 

Kuumenevat pirusti, nimimerkillä kokemusta on, unohdin näet kerran suuttimien kanssa puljailessani etuvastuksen ohituskytkennän paikoilleen ja lähdin ajelemaan. :facepalm:

Mitään käytännön merkitystä tapahtumalla ei ollut havaittavissa, eli moottori toimi täydellisen normaalisti.

Suuttimien kytkentä menee näin:

(http://i10.aijaa.com/t/00500/13907987.t.jpg) (http://aijaa.com/f5Tthd)
Otsikko: Vs: b230f koneeseen turbon suuttimet (etuvastus vailla paikkaa)
Kirjoitti: rocktie - 22.07.2015, 14:37:44
No, kyseessä oli Motikan ohjaama B200ET ja siinä homma toimi. Ainakin sen pari vuotta ja 3 vaihdelaatikkoa.
Voi olla että F-sarja ei sitä kestä ja siitähän tässä puhutaan joten hyvä että mikan tuli väliin. :)
Otsikko: Vs: b230f koneeseen turbon suuttimet (etuvastus vailla paikkaa)
Kirjoitti: rapémasa - 12.12.2015, 15:49:41
Hep! Kun tuossa vastuksessa on 6 johtoa, niin mikä menee mihinkin? Vihreät piuhat ilmeisesti suuttimien + johtoihin mutta minnekkäs nuo kaksi valkoista menee? :o