Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Weha - 20.06.2011, 20:58:05
-
Heps,
Nyt pukkasi seuraavanlaisen ongelman. Ajonvakautus vaatii huollon?
Vika tulee ajoittain,epäsäännöllisesti muutaman kerran viikossa. Itse epäilen Abs-anturia mutta miten sen järkevästi saisi selville? Onko ollut samanlaisia murheita? Vikakoodeja en ole kerennyt vielä luetuttaa johtuen kesämökin rakennuskiireistä.
T:Vesku
-
Kannattaa aloittaa noista vikakoodeista... :)
-
Joo, vikakoodeista pitää aloittaa, veikkaan kuitenkin ohjauksen asentotunnistinta syypääksi, mutta se selviää sit kun vikaa tutkii..
-
Onkos tuolle ohjauksen asentotunnistimelle muuta ratkaisua kuin vaihto (osat maksaa ´bout 600€)?
Vai onko jotain putsausmahdollisuutta?
-
Onkos tuolle ohjauksen asentotunnistimelle muuta ratkaisua kuin vaihto (osat maksaa ´bout 600€)?
Vai onko jotain putsausmahdollisuutta?
Voi sitä käyttää toki tutkittavana jollain elektroniikka korjaajalla, josko sille voisi jotain apua saada.
Esim. vrcf:n yhteistyökumppani Sercap:lla http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?board=99.0
-
Missä tuo ohjauksen asentotunnistin sijaitsee? Vika tosiaan on parikertaa tullut kun on tiukkaan kääntänyt parkkipaikalla niin lamppu syttyy. Pitää tässä tosiaan käyttää koodien luvussa kunhan vähän rauhoittuu tämä rakentaminen.
-
Joo, vikakoodeista pitää aloittaa, veikkaan kuitenkin ohjauksen asentotunnistinta syypääksi, mutta se selviää sit kun vikaa tutkii..
Itelläkin pari viikkoa sitten vkonloppuna antoi otsikon mukaista tekstiä kun rattia käänsi. Itsekkin epäilen että tuossa tunnistimessa olisi vika.
Onkos tuolle ohjauksen asentotunnistimelle muuta ratkaisua kuin vaihto (osat maksaa ´bout 600€)?
Vai onko jotain putsausmahdollisuutta?
Onko tuo tunnistin noin järjettömän kallis :o
-
Mulla on nyt kaksi kertaa käynyt niin, että olen epähuomiossa sammuttanut auton niin, että ratti on ollut ääriasentoon käännettynä. Sitten seuraavalla käynnistyksellä on tullut ilmoitus ajonvakautuksesta, en muista tarkkaa sanamuotoa. Ilmoitus on poistunut, kun olen sammuttanut auton ja käynnistänyt uudelleen. Ilmeisesti asentotunnistin ei ole
toiminut ratin ollessa ääriasennossa. Auto on V70 2.4D Classic -08.
-
Itellä tekee samaa satunnaisesti kun kaupan ahtailla parkkipaikoilla pyörittää... Syyksi on luettu juurikin "steering wheel sensor"
Jonain päivänä sittten korjaus jos leimalla alkaa rutkuttaan :buck2:
-
Itelläkin pari viikkoa sitten vkonloppuna antoi otsikon mukaista tekstiä kun rattia käänsi. Itsekkin epäilen että tuossa tunnistimessa olisi vika.
Tänään kauppaan lähtiessä taas vilautti tuota tekstiä.
Osaako kukaan sanoa mikä siinä anturissa menee rikki? Onko se korjattavissa vai onko ainoa lääke uusi anturi joka oli kallis.
-
No niin,
Nyt on lomat takanapäin ja kerkesin tuon vian kanssa vähän painiskelemaan. Wetterillehän se lopulta piti kiikuttaa ja syyksi paljastui juuri tuo ratintakana oleva asentotunnistin. Vikakoodit nollattiin ja kalibrointi + uus softa eikä ainakaan vielä ole tullut herjoja. Jospas sitä tuolla selviäisi...
-
Paljonko maksoi wetterillä.
-
V70 2005:ssa sama vikakoodi ja kalibrointi auttoi vain hetkeksi. Paikallisen yksityisen Volvo -korjaamon mukaan pitää vaihtaa koko "viiksipaketti" ja maksaa kuulemma maltaita ja ylikin. Eivät tosin muistaneet tarkkaa summaa. Toisaalta sanoivat myös että vastaavalla vikakoodilla varustettu Volle on leimattu ongelmitta. Itsekin kävin leimalla siten että herja oli juuri edellisenä päivänä käväissyt taulussa (eli pitäisi jäädä vikamuistiin?). Insinööri ei maininnut kyseisestä aiheesta sanallakaan. Siksikö että se ei vaikuta katsastukseen vai eikö se ollutkaan siellä muistissa, en tiedä?
-
V70 2005:ssa sama vikakoodi ja kalibrointi auttoi vain hetkeksi. Paikallisen yksityisen Volvo -korjaamon mukaan pitää vaihtaa koko "viiksipaketti" ja maksaa kuulemma maltaita ja ylikin. Eivät tosin muistaneet tarkkaa summaa. Toisaalta sanoivat myös että vastaavalla vikakoodilla varustettu Volle on leimattu ongelmitta. Itsekin kävin leimalla siten että herja oli juuri edellisenä päivänä käväissyt taulussa (eli pitäisi jäädä vikamuistiin?). Insinööri ei maininnut kyseisestä aiheesta sanallakaan. Siksikö että se ei vaikuta katsastukseen vai eikö se ollutkaan siellä muistissa, en tiedä?
Ei vaikuta päästöihin, ei kuulu obd-järjetelmän piiriin eli ei vaikuta katsastuksee mitään.
Vikakoodi varmaan on, jos se mittaristossa on sitä herjannut, mutta katsastuksessa sillä lukijalla se vikakoodi ei näy.