Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Naikouh - 23.07.2015, 16:25:56
-
Moikka! Elikkä mulla on nyt projektina tollanen vuoden 89 volvo 760 tolla b230ft tekniikalla ja tomaatti laatikolla! Ensimmäinen kysymys kuuluu näin: mistäs kannattaa varaosia ruveta ostelemaan kun esim. Motonetistä ei meinaa mitään saada? Nettisivuja yms! :) tällä hetkellä aloitin jarrujen remontoinnin niin mistään en löydä tuohon vekottimeen satuloita yms! Ja paljon on vielä laittamista niin olisi jo alustavasti kiva tietää mistä ruveta osia katselemaan! Ja käykö jostain toisesta volvosta esim sisustan osia ja koneen osia tuohon? :) autosta hieman tietoa:
-B230ft
-Automaatti lodju zf
-Sähköikkunat joka ovessa
-Sähköinen kattoluukku
-Automaatti ilmastointi
-Yms muita
Kiinnostusta löytyy myös alustaan että löytyykö jotain sarjoja kun pitäisi madallella autoa? :) kaikki tieto kyseisestä autosta siis tervetullutta! :) kiitos jo etukäteen! :)
Ystävällisin terveisin Naikouh.
-
Kannattaa vertailla 940, b230ft + aw71 on ainakin peruskauraa niissä. Alustakin sama. :)
-
Motonetin valikoimasta löytyy jarrusatulat, ainakin kun äsken vilkaisin. Ja kasapäin muutakin osaa. Lisäksi monet 740/940/960 sopii.
-
Kannattaa vertailla 940, b230ft + aw71 on ainakin peruskauraa niissä. Alustakin sama. :)
Sillä pienellä erolla, että jos 760 on sedani, se on multilinkillä luultavasti tuonikänen jo, sekä B230FT on LH-2.2 että laatikko voipi olla myös ZF eikä AW.
-
Sillä pienellä erolla, että jos 760 on sedani, se on multilinkillä luultavasti tuonikänen jo, sekä B230FT on LH-2.2 että laatikko voipi olla myös ZF eikä AW.
Näin on ja siitäpä ne ongelmat vasta kasaantuukin.
Näitä ei kannattais välimalleina ostaa. Hall-ohjaus= :facepalm:
Erikoiset takajouset. Ei mun ongelma.
Kaikki on vaikeaa.
Myy pois jos saat menemään. Muuten voi euroja palaa rutkasti. Näin tuntemattomalta ystävän neuvo.
-
Näin on ja siitäpä ne ongelmat vasta kasaantuukin.
Näitä ei kannattais välimalleina ostaa. Hall-ohjaus= :facepalm:
Erikoiset takajouset. Ei mun ongelma.
Kaikki on vaikeaa.
Myy pois jos saat menemään. Muuten voi euroja palaa rutkasti. Näin tuntemattomalta ystävän neuvo.
Ei siinä loppupeleissä ole mitään nyt kovin erikoista. Hall-antureita, alustanosia yms saa kaupasta siinä missä muihinkin. Ennemmin itsekkin ottaisin facelift 760:n kuin perus 740:n :)
-
Kiitoksia kaikille vastauksista :) joo satulat sain loppujen lopuksi koivuselta kun motonetistä eikä biltemasta saanut. On aika erikoisia kyllä melkeen kaikki osat joita olen kysellyt siihen mitä on tarjolla. Multilink perä on kyllä. Laatikosta ei ole mitään hajua mutta automaatti tosiaan on :) onkos se zf aivan paska suoraan sanottuna? Ja mitä erona siihen aw:seen? Itsellä ei noista volvon eikä kyllä muidenkaan tomaatti laatikoista ole tietoa kun tämä on eka automaatti vehje joka pihaa eksyi :D
-
LH 2.kakosen kanssa pärjäilee ihan hyvin,ellet ole virittelemässä mokomaa klassikkoa.zf hp22 ei kestä P/N vaihtella kovinkaan pajon kierroksia.(lähes samanlainen laatikko löytyy muutamastasta natzi romusta ja britti tekeleestä.AW lukkolaatikoissa nappi vaihteen valitsimen kyljessä,zf:ässä lisäksi vaihdekaavio eri.Auto periaatteessa sama kuin 960 erona moottori.(jostain syystä noita zf laatikoita oli pääosin diesel volvoissa ja muutamissa turboissa ?)
-
Noniin elikkä projekti olisi nyt valmis ja huomenna auto leimalle :) seuraavaksi tulisikin sellaisia kysymyksiä mieleen että saako tälläiseen jostain taakse uusia puslia (jopa uretaani?) tai tukivarsia ja vakaimia? Entäs onko mitään alustoja/coilovereita? Olen koittanut netistä etsiä mutta ei oikein tunnu löytyvän :( entäs tekniikka puolelta sellaista että mikä olisi sopiva ahdin kyseiseen jos haluaa hieman lisää ruutia(noin 250hp)? Mieluiten tietysti sellainen joka menisi vakiopakosarjaan. Kiitokset jo etukäteen! :)
-
Puslien saatavuus tuohon multilinkkiin muuaalta kuin volvolta on kehno. Tietysti jos teetät omilla mitoilla jossain asiantuntevassa firmassa niin saat varmasti mitä haluat. Tukivarsien ja vakaimien kohdalla sama juttu. Tosin tuossa pitäisi olla 25mm etuvakaaja, ja taakse ei välttämättä kannata laittaa järeempää vakaajaa, jos sulla on siellä ylipäänsä mitään.
Coilitolppia myy ainakin valmiina Myranes ja Kalphenke racing, mutta suomestakin saa esim Rallyracelta mitä vain, jos tietää mitä haluaa. Itse ostin tuolta rallyracelta Gaz kynätolpat taakse, ja ei voi olla kuin tyytyväinen. Alalautaset joudut itse askartelemaan. Keulaan tuohon sopii samat kilkkeet, kuin 740/940 jotenn sinne pitäisi löytyä sopivia settejä useampiakin.
Eiköhan tuohon ahdin puolelle löydy sopiva jostain 16t-19t kieppeiltä.
-
Puslien saatavuus tuohon multilinkkiin muuaalta kuin volvolta on kehno. Tietysti jos teetät omilla mitoilla jossain asiantuntevassa firmassa niin saat varmasti mitä haluat. Tukivarsien ja vakaimien kohdalla sama juttu. Tosin tuossa pitäisi olla 25mm etuvakaaja, ja taakse ei välttämättä kannata laittaa järeempää vakaajaa, jos sulla on siellä ylipäänsä mitään.
Coilitolppia myy ainakin valmiina Myranes ja Kalphenke racing, mutta suomestakin saa esim Rallyracelta mitä vain, jos tietää mitä haluaa. Itse ostin tuolta rallyracelta Gaz kynätolpat taakse, ja ei voi olla kuin tyytyväinen. Alalautaset joudut itse askartelemaan. Keulaan tuohon sopii samat kilkkeet, kuin 740/940 jotenn sinne pitäisi löytyä sopivia settejä useampiakin.
Eiköhan tuohon ahdin puolelle löydy sopiva jostain 16t-19t kieppeiltä.
Kiitos vastauksesta! :) pitääkin ruveta noiden avulla jatkamaan auton tekemistä :)