Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: völvötin - 21.06.2011, 00:12:14
-
mulla on kuulkaas niin kummallinen vika iskeny volvoon remontin jälkee jossa kansi koneistettiin ja laitettiin vähän isompaa ahdinta. eli itse vika on semmonen että SAVUAA ku mikäki savusauna :)( tyhjäkäynnillä ei oikeen savuuta mutta ku lähtöö ajamaan ja ''vähä'' painaa kaasua niin niin paljo on harmaa/valkosta savua koko tie täynnä ettei takanatulevaa näe :) suuttimiin on vaihdettu d24tic kärjet ja koeponnistettiin ja pelas avautumispaine oli 150bar ja ei auttanut. tänään kattoin että pumpun merkit oli kohillaan ja oli. eli osaako kukaan enää auttaa täs tuskallises ongelmas! KIITOS ETUKÄTEEN :)
-
vanha peli ei pelaa jos ennakot laitetaan kirjan mukaan.
täällä on muistaakseni puitu deekun säätöjä ja varmasti muutama toveri niitä voi tässäkin jakaa ??
-
joo olis ihan kiva saada jotain tietoa kun kattoin niin vauhtipyärä oli 0 kohoras ja pumpus merkit kohillaan niin ei täs voi sanoa ku HELP! :D
-
Minulla teki samaa kun nokka-akseli oli väärässä asennossa. Vauhtipyörä 0-asentoon ja nokka-akseli oikeaan asentoon. senjälkeen pumpun ajoitus.
-
siinähän se ongelma onki kun kaikki on kohillaan :D
-
onkos se pumppu säädetty samalla tavalla kuin näissä ohjeissa vai pelkästään niin että se pumpun hihnapyörän lovi on kohdakkain sen pumpun rungossa olevan viivan kanssa ?
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=659.0
tuo oma savutti tyhjäkäynnillä pirusti kun oli nokka aavistuksen aikaisella ja samoin pumpun ennakko :P
alkoi toimimaan kun käänsi vähän myöhäisemmälle...
-
Eihän harmaaseen savuun ole kun kaksi syytä, joko ajoitus pielessä tai polttaa öljyä.
-
Myös huonot suuttimet voi sitä tehdä mutta tähän vaihdettiin uudet kärjet ja testattu niin ei ole siinä vika.
Virallinen avautumispaine on 155bar ja uusille mielellään vähän enemmän (160) että vanhetessaan putoaa tuohon ohjearvoon.
-
siinähän se ongelma onki kun kaikki on kohillaan :D
No kertomasi ajoitusmetodin perusteella ei kyllä ole sinnepäinkään. Tuo kun on ihan oikeasti aika tarkka kone ajoitukselleen, tai siis sille, että sitä on vähintään riittävästi.
-
joo sain yhdeltä tutulta semmosen vinki että koneesta merkit kohilleen ja sitte kääntää pumppua 1 hampaan verran aikasemmalle niin VOI mennä jo sillä :D mut saa nähä mitä tekköö!
-
Olisko niin vaikeeta vaan ihan oikeesti ajottaa se eikä hajottaa? Tai toki ei mulla ole penniäkään kiinni, kunhan ajattelen ääneen...
-
ajotus ei auttanu eli todennäköisesti öljyrenkaat menny oli punnannu pakoputkeenki ölkkää
-
Minulla teki samaa kun oli venttiivarren kumit sökönä. Jos on öljyrenkaat loppu niin pitäis huohottaa kampikammioon.
-
venttiilivarren kumit vaihrettiin viime syksynä ja kyllä se ehkä hiiren verran huohottaa :D sunnuntaina olis tarkotus nostaa kone pöydälle ja jos sen ens viikon aikana sitte sais purettua ja kasattua :D
-
tarkotus olis saara ennen jurvan reissua vole pelaamaan ;)
-
Konehommahan kestää 2-3 iltaa jos on päivätöissä. Koneistus ei aina onnistu kesälomien takia ja siihen kannattaa varautua.
-
vien vollen yhdelle tutulle korjaamolle jo lauantaina ja sunnuntai aamusta ruvetaan jo hommiin ja kaikki on jo valmiiksi hommattu niin ei tartte ku tehä vaan :)
-
nonnii otettiin volvosta kone pöydälle ja purettiin niin männän renkaat oli aivan kulahtanu loppuhun :D tänään saatiin alakerta jo kasaan ja ens viikolla viimmestään loppu kone :) hyvin kerkee saara volvon kuntohon ennen jurvan reissuu :pomo:
-
Mahtaako tämä olla jälkiturbotettu vapari ilman öljyruiskuja? Tarina kertoo, että D24 tuhoaa männänrenkaat n. 10 tkm aikana, jos sen menee jälkiahtamaan.
-
Tarkennettakoon, että tarina kertoo sen jumittavan ne renkaat karstalla, tämäkin on täysin yllättäen yksilökohtaista mutta varsin hyvin mahdollista näitten kanssa, varsinkin kun lähtökohtakin on yleensä jo vähän harva.
-
kone on nyt nipus ja muuten toimii kun unelma mutta UUSI turbo päästäny ölkkää läpitte koko ajan :buck2: pitää vissii heittää vanha kiinni ja pistää uus huoltoon ::)
-
niin ja on ihan alkuperänen d24t :pomo:
-
Viittikkö kertoo ton kannen ja alakerran kiristys momentit mulle?
Ei löydy mistään vaikka kuinka haeskelin
-
Viittikkö kertoo ton kannen ja alakerran kiristys momentit mulle?
Ei löydy mistään vaikka kuinka haeskelin
Kansi kiristetään PAHVIN mukana tulleiden ohjeiden mukaan.
-
Tarkennettakoon, että tarina kertoo sen jumittavan ne renkaat karstalla, tämäkin on täysin yllättäen yksilökohtaista mutta varsin hyvin mahdollista näitten kanssa, varsinkin kun lähtökohtakin on yleensä jo vähän harva.
Itse ajoin ensimmäisellä d24 turbon kanssa 16tkm ja ei tietoakaan että olisi puristukset hävinny, kansi vaan halkesi ELK
Ja tuo nykyinen d24 turbon ja coolerin kanssa on pyörinyt n 14tkm ja ei mitään ongelmia puristusten katoamisen suhteen.
Tosin tuolla nykyisellä padalla on ajettu vasta n.90tkm täydellisen remontin jäljiltä :P