Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: belem - 28.07.2015, 11:00:59
-
Pikku kysymys. Alan kohta vaihtaan venakumit kantta irrottamatta, naru yms. systeemillä. Tuli mieleen, että kannattaisko yrittää liottaa/puhdistaa männänrengastusta siinä samassa. Eli, että, jos kaatais/ruiskuttais operaatio aikana pyttyihin jotain, mutta mikä aine, vai onko järkee, CRC...tms.. Oisko vaikutusta ?
-
Kun kone on kunnossa/kasassa operaation jälkeen, laske öljyt pois ja laita polttoöljyä öljyn tilalle ja käyntiin. Jonkun aikaa kaasuttelet, polttoöljyt pois ja jotkut halvat öljyt koneeseen. Ajoa vaikka 10km ja öljyt pois ja kunnon öljyt+uusi suodatin koneeseen.
Polttoöljy on melko rasvaista, ei tule vaurioita ja on halvempi kuin jotkut kalliit pesuaineet...
Omalla vastuulla mutta näin on tehty jo ennen näitä pesuaineita.
-
Ite oon ATF:ää laskenu läpi pytyistä, hyötyä vai ei, tiedä häntä... Ei tuosta nyt koneet hajonneetkaan ole, öljyt tietty olen vaihtanu heti operaation jälkeen.
-
taidan tehdä polttoöljyjutun, on siellä pikeentynyttä öljyä ilmeisesti kun on sitä polttanutki.
-
Tuohon kaasutteluun lisäisin sen että käyttäisin korkeintaan korotetulla tyhjäkäynnillä, eli ei mitään kunnon kaasutuksia tai ajoa varsinkaan. Pesun tekisin myös niin että ihan kaikkea öljyä en laskisi pois, osa pois ja tilalle polttoöljyä.
-
Tuohon kaasutteluun lisäisin sen että käyttäisin korkeintaan korotetulla tyhjäkäynnillä, eli ei mitään kunnon kaasutuksia tai ajoa varsinkaan. Pesun tekisin myös niin että ihan kaikkea öljyä en laskisi pois, osa pois ja tilalle polttoöljyä.
Tämä ihan hyvä tarkennus ohjeeseen. O0