Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: time - 29.07.2015, 13:28:34
-
Moro. Oletteko tehneet tai teettäneet volvolla huohotinremppaa ? Mitä maksoi ? Volvo s80 2,4 bensakone siis kyseessä, vm.2001. On kuulemma huohotin tukossa kun ujeltaa aina välillä ja on kova imu mittatikunreijässä. Mistähän sekin johtunee ? Kylmänä ja kuumana sama juttu.
-
Jos huohotin olisi tukossa, se puhaltaisi tikunreiästä.
Alipaine (=imu) siellä kampikammiossa kuuluu ollakin...
-
Joo se on metkaa, että kun se kova imu tulee, alkaa kuulumaan kova ujellus. 1000-1500 rpm se kuuluu ja imu on niin kova, että ei meinaa saada mittatikkua ulos ja kun saa, niin kovalla kohinalla imee ilmaa. Kierroksilla sitä ei tule ollenkaan. Huollossa sanoivat, että huohotin on tukossa. Tuubissa on samaan vikaan viittaava video jota en tähän hätään löytänyt, mutta oireet oli samat ja huohotinpurkin laittoi uuden. Vanha oli alareiästä karstaa ja öljysotkua täynnä, eli täysin ummessa. Olen kuullut, että voi hajottaa koneen. Ylipainepuhallusta en muuten ole havainnut kertaakaan.
-
PCV venttiili vuotaa läpi. Imusarjan alipaine imee kampikammiosta kaasuja ihan normaalistikin, mutta ei täydellä alipaineella niin kun ilmeisesti nyt tapahtuu. Korjaisin ensitilassa.
-
.... Tuubissa on samaan vikaan viittaava video jota en tähän hätään löytänyt, mutta oireet oli samat ja huohotinpurkin laittoi uuden..
http://youtu.be/VmHM-jVsmOs ??
-
Juuri tuota videota tarkoitinkin, ihan sama ääni kuuluu. Mikä ja missä on PCV venttiili, purkin sisälläkö ?
-
Imusarjan alla sijaitsevan separaattoripurkin yläosassa. Taitaa olla integroitu tohon purkkiin, niin että joutuu koko roskan uusimaan.
-
Nyt on tilauksessa letkuineen päivineen. Kiitoksia asiantuntevista neuvoista.
-
Miten muuten saa vasemman kiinnityspultin irti, kun ei oikein mikään avain mahdu väliin ?
-
Vaihdoin uuden huohotinpurkin letkuineen ja vinkuminen loppui. Sehän onkin helppo homma ja se vasen pulttikin lähtee 10mm:n hylsyllä jatkovarren keralla helposti laturin alta irti. Ainoa hankala on se bensaputken liitin ja tein itse siihen 12mm:n rosteriputkesta avaimen ja onnistui eka kerralla. 122€ maksaa osat. Aikaa remppaan meni n. 2 tuntia kaikkiaan työkalun tekemisen mukaanlukien. (sinisen normiaika ja n300€).
-
tervehdys
Meikäläisen kärry kävi sinisellä huohottimen huollossa,laittoivat sinne uuden pöntön ja letkut,
ongelma oli että puhalsi hieman kaasuja öljytikun reijästä,tässä tapauksessa ei pönttö ollut
mitenkään tukossa mutta se pöntön yläosassa oleva venttiili oli rikki tai jumissa.
,,,nyt ei puhaltele kaasuja ulospäin vaan öljytikun reijässä on pikkuinen imu :-)
Koko homma maksoi hieman yli 300€
-
Alkoi tuossa uusin ostos (-05 V70 2.4 103kw) sammuilemaan kesken ajon ja vikakoodia antoi muistaakseni map ja maf antureilta. Pikku tutkimisella tuli ilmi, että venakoppaan menevä huohotinputki on murtunut kokonaan.
Mitä kaikkia osia pitää laittaa siniseltä tilaukseen? Ajattelin tehdä remontin itse. Ihan uus tuttavuus koko auto, mutta siinähän sitä remonttia tehdessä pikkuhiljaa tutustuu laitokseen.
-
Mulle ne katsoi sinisen tiskillä koneelta ne osat, niitähän on melko monta, öljyloukko ja siihen menevät letkut ja imusarjan/kaasuläpän tiivisteet jos niitä ottaa irti.
-
Itsellä 2.4 vapari vm2007. Tein hanska testin ja kylmällä koneella öljykorkki imee hanskaa todella tiukasti montulle. Ajelin koneen lämpimäksi ja nyt kun hanskan laitoin niin on vaimea puhallus, eli hanska täyttyy ilmasta. Mitä tästä pitäisi päätellä? Huohotin tukossa?