Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Antti S - 29.07.2015, 19:15:56
-
Kyseisessä autossa aloin ajossa huomata pientä nykimistä, joka osoittautui ilmeisesti käyntihäiriöksi.
Täysin satunnaisesti ilman mitään säännönmukaisuutta käynti on hyvin epätasaista ja pahimmassa tapauksessa auto sammuu. Voi hyvinkin käydä tyhjäkäyntiä normaalisti kauankin, kunnes taas yhtäkkiä alkaa häiriöt. Kierrokset laskee ja nousee takaisin tyhjäkäyntiin. Joskus tosiaan nytkähdys on niin suuri, että auto sammuu mutta lähtee normaalisti käyntiin heti perään ja toimii hyvin. Lähipäivinä on tuntunut että ongelmat ovat lisääntyneet mutta ne ovat alkaneet muutama viikko sitten.
Autosta on vaihdettu polttoainesuodatin häiriöiden alkamisen jälkeen ja hetken jo tuntui että siinä oli vika kunnes viat ovat tulleet uudestaan.
Olisiko jollain hyviä vinkkejä mitä kannattaisi alkaa tutkimaan? Muista aiheista en löytänyt äkkiseltään juuri tämän tyylisiä ongelmia.
-
Vähän hebreaa tuo d5 mutta egr kannattaa kai tsekata.
-
Missä tälläisen polttoainesuodatin sijaitsee ?
-
https://www.youtube.com/watch?v=gKjVBJsbVWs
-
Tankkipumppu kannattaa tsekata
-
Tankkipumppu kannattaa tsekata
Komppaan tätä. Minulla teki ex-S80 pari kertaa saman: moottori pysähtyi yllättäen. Olin ehtinyt tilaamaan molemmilla kerroilla hinausauton. Sitä odotellessa kokeilin startata ja yllättäen moottori käynnistyi. Hämeenlinnan Volvo-huollossa luettiin vikakoodit ("Alentunut pa-paine") ja sain vinkin, että tienpäälle jäädessä voi yrittää lyödä nyrkillä tankin pohjaan. Se saattaa "virvoittaa" jumiutuneen pumpun. Panin jopa kumivasaran työkalupussiin tämän varalle. Kolmannella ja viimeisellä kerralla oli talvi ja vilkasliikenteinen tie, joten silloin tultiin kiltisti hinausauton lavalla huoltoon. Pumpun vaihto maksoi töineen noin tonnin. Työn osuus siitä taisi olla muistaakseni 70%.
-
Komppaan tätä. Minulla teki ex-S80 pari kertaa saman: moottori pysähtyi yllättäen. Olin ehtinyt tilaamaan molemmilla kerroilla hinausauton. Sitä odotellessa kokeilin startata ja yllättäen moottori käynnistyi. Hämeenlinnan Volvo-huollossa luettiin vikakoodit ("Alentunut pa-paine") ja sain vinkin, että tienpäälle jäädessä voi yrittää lyödä nyrkillä tankin pohjaan. Se saattaa "virvoittaa" jumiutuneen pumpun. Panin jopa kumivasaran työkalupussiin tämän varalle. Kolmannella ja viimeisellä kerralla oli talvi ja vilkasliikenteinen tie, joten silloin tultiin kiltisti hinausauton lavalla huoltoon. Pumpun vaihto maksoi töineen noin tonnin. Työn osuus siitä taisi olla muistaakseni 70%.
Kakisteliko yhtään missään vaiheessa ennenkuin alkoi sammuilemaan? Minulla on muutaman kerran meinannut lämpimänä sammua tyhjäkäynnillä ollessaan mutta päättänyt sittenkin pysyä käynnissä. Puoleksi sekunniksi loppui törinä ja sitten taas punnersi takaisin tyhjäkäynnille. Ehkä viitisen kertaan tehnyt ja hyvin harvakseltaan niin eipä tuolle ole mitään tullut tehtyä
-
Kakisteliko yhtään missään vaiheessa ennenkuin alkoi sammuilemaan?
En valitettavasti enää muista oliko mitään ennakko-oireita ennen totaalisammumisia. Ilmeisesti ei, koska ei jäänyt mieleen. Tuo meikäläisen ongelman aiheuttaja selvisi kyllä helposti vikakoodeista.
-
Missä tälläisen polttoainesuodatin sijaitsee ?
https://www.youtube.com/watch?v=gKjVBJsbVWs
Mahtaako olla oikean auton ohjeet ???
-
Mahtaako olla oikean auton ohjeet ???
Luultavasti tuon ikäisessä on patruunamallin, mikä myös sijaitsee tuolla tankin vieressä.
Eli tuollainen muovinen kuppi, niin siellä on polttoainesuodatin. Kannattaa päästää tuosta kupin pohjalla olevasta muovisesta ruuvista löpöt pois ennen avaamista 8)
(http://img.photobucket.com/albums/v379/SRPhoto/Car/FuelFilter.jpg)