Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: JaneZki82 - 30.07.2015, 12:03:12
-
Eli vaihdoin tollaseen V40 jolla ajettu 435tkm viikon toimi hienosti mut sit alko ongelmat.
Huolsin heti autoa kun sen hankin eli:
-Polttoaine suodatin
-Ilman suodatin
-Öljyt ja suodatin
-Laturin hihna, kiristin ja ohjain.
Jakopää pitäs olla tehty 430tkm kohdalla ja ainakin silmämääräisesti hihna näyttää uudelta, muuten en oo sitä tarkistellu.
Sit itte ongelma. Lämpimänä kun sammuttaa auton ni satunnaisesti uudelleen käynnistettäessä ei lähde käyntiin vaa pyörii "tyhjää"
- Tänään luetutin vikakoodit, siä oli kaikennäköstä. Ne nollattiin ja otettiin uudelleen vikakoodit kun auto ei käynnistyny.
Vikoja oli.
-EGR tulpattu ei ilm. vika.
-nokka akselin tunnistin <- voiko muka johtua tosta?
-Päärele. vaihdettiin uuteen ei vaikutusta.
Omaa tutkiskelua. Arvelin jos jäis sammutin päälle mut sellasilla lääkärin korvajutulla kuuntelin virtoja päälle ja pois laittaessa syöttöpumpusta kuuluu selvä naksahdus eli vissiin ton vian voi sulkea pois???
Koitin samanlaista vikaa etsiä netin maailmasta mut en löytäny yhtään.
Osaako kukaan neuvoa mitä katsoa seuraavaksi?
-
hiljasta näyttäs olevan.... :hello:
No nyt kuitenki nykäsin imusarjan irti ja se on likoomassa jos vaikka ois huomen puhdas. Samalla ostin uuden lämpöanturin jonka nykäsin kiinni, jos vaikka vika ois siinä tai sit siinä et ne johdot/liittimet oli täynnä öljy paskaa.
Mut jos tulee jotain mieleen ni saa kertoa toki....
-
no niin auto kasassa ja koe käytetty lämpöseks ja sammutettu jonka jälkeen ei taas lähteny käyntiin lämpösenä. varmaan kohta lähtee taas ku hetken huilaa.
eikö kukaan ny osaa kertoa mistä vikaa ettis seuraavaks?
-
Ei valitettavasti ole tutun oloinen vaiva.
Pyörittääkö startti konetta? teoriassa jos kone pyörii pitäs sen lähtee käyntiinkin... teoriassa voisi olla että yhteidpane ruiskulla on joku hätä että ei lämpimänä pidä painetta kunnolla tms...
-
joo hyvin tuntuu pyörittävän konetta mut ei vaa lupaakaan...
lueskelin netistä muiden merkkien samoja oireita ni testasin lämpösenä kun ei lähteny jäähdytin syöttöpumpun mut ei lähteny siltikään.
jossain myös luki et diisseli tarvii lämpösenä "oikeen" pyöritys nopeuden et jos startti ei pyöritä konetta tarpeeks ni ei lähe lämpösenä käyntiin, onko totta?
-
aina vaan mielenkiintosemmaks käy, kävin pois sulkemassa ton startti vian.
ajoin mäen päälle sammutin, koitin käynnistää ei lähe. otin mäki startin 2 vaihteella ei lupaa. sit viä rykäsin 1 vaihteella enempi jenkaa ja ei mitää.
joten mitä tapahtuu, rele, sulake, sammutin, syöttöpumppu vai mikä???
-
nii ja sit kun ei mäki startilla lähteny polttelin nortin ja starttasin ja auto käynnisty :idiot2: :idiot2: :idiot2:
-
onkos tuolle tunnistin vialle tehty mitään? onko se koko ajan päällä... se kuitenkin käsittääkseni kertoo milloin suuttimia auotaan...
-
ei oo viä paneuduttu siihen. kai sekin pitäs korjata ja pois sulkee se vika sit
-
Kaverilla Citroen C5 2.0HDI jossa samantyyppinen vika. Välillä saa sahata vaikka kuinka niin ei lähde. Vikakoodeissa nokka-akselin asentoanturi. Ja äsken katsottiin tietokoneella että kampiakseli- nokka-akseli synkronointi ei ollut kohdillaan. Heti kun löyti oikean asennon niin lähti käyntiin.
Joillakin ollut vikana kampiakselin asentoanturi ja joillain nokka-akselin anturi (tullut sama vikakoodi)
-
no nii hiukan ollu kiireitä täs ( synty poika )....
Mut itse vika korjaantu tolla nok.aks.as.tunnistimen vaihdolla. nyt pelaa ja lähtee käyntiin.
jotain outua silti ilmassa kerran sammu risteykseen tuntemattomasta syystä, lähti kyllä käyntiin normaalisti. ja kerran normaalisti liikenne ympyrästä lähdettäessä 2 vaihteella teki terävän nykäsyn ihan ku kone ois sammunu ajossa sekunniks ja sit taas toimi.