Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: svart - 01.08.2015, 20:27:10
-
Onkohan millanen vaihdettava tuon V70 -08 awd:n takapyörän laakeri. Rupes jurisee justiisa ja tarviiko mitä erikoisvälineitä vaihtoon jos tallissa ite vaihtais?
-
Jahas pakettinahan tuo näkyy tulevan. "Napa" tilattu, skf karvan yli 90€ posteineen.
Jos jollain momentit tiedossa niin vois kertoa tänne.
-
akseli napaan 35nm
jarru satula 110nm
levy napaan 35nm
vakaajan nivel 60nm
vakaajan runkokiinnikkeet 50nm 10mm pultti
laakeripaketti 110nm
en tiedä miksi ohjeessa irroitetaan vakaaja
-
Iso kiitos täydellisestä luettelosta. O0 O0
-
akseli napaan 35nm
jarru satula 110nm
levy napaan 35nm
vakaajan nivel 60nm
vakaajan runkokiinnikkeet 50nm 10mm pultti
laakeripaketti 110nm
en tiedä miksi ohjeessa irroitetaan vakaaja
Momenteissa muuten kannattaa tuntea momenttiavaimensa tai mikäli ei tunne, niin parempi kiristää tuntumalta jos on kokemusta. Pihalleni on esim hinattu volvo, missä etupään jarrusatula kolisi vanteeseen sentakia että oli pultti auennut. Siitä voi tulla todellisia vaaratilanteita. X kertaa on myös pyörät irronneet ja x-kertaa niitä pultteja ei ole meinannut saada auki. Kuulin myös palaneesta kannentiivisteestä, kun sai osan kannenpulteista auki paljain sormin. Tuossa oli kuulemma momenttiavain missä oli joku brittiläinen asteikko :facepalm:.