Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: rannipe1 - 02.08.2015, 12:53:09
-
Turusta Saloon motaria keskikulutuksella 5,8 l/100km (auton mukaan). Takaisin tullessa samoissa tasoissa, kunnes pysähdyin Paimion kohdalla "bussipysäkillä" hetki paikoillaa auto käynnissä ja siitä reipas kiihdytys motarinopeuteen. Auton mittari näytti loppumatkan ajan keskikulutsta sinne 9-11 l/100km paikkeille. Koitin toistaa samaa vähän lyhyemmällä reissulla tänään, mutta en saanut samaa efektiä enää tulemaan.
Osaisko arvon raati avittaa? Autossa on keskarin "kultaturva", eli kyllä sieltä varmaan jotain selviää, mutta ettei olis ihan vietävissä kun menee hallinovista sisään ;)
-
Näiden ajotietokoneet höpöttelee mitä sattuu eikä kulutuslukemiin voi luottaa ollenkaan. Kannattaa laskea todellunen kulutus ennenkuin huolestuu. Jos autossa dpf niin regenerointi nostaa hetkeksi kulutusta
Edit: niin jaa mitähän vuosimallia auto on?
-
Oliko kulutusmittari juuri nollattu? Jos, niin tasaantuu kyllä ajan kanssa.
-
2010 mallinen. Pitää muutama tankillinen kattoa laskemalla :)
-
Luultavasti teki DPF:n polttoa, eli regenerointia, nostaa kulutuksen joksikin aikaa juuri tuollaiselle tasolle.
-
Mitenkähän usein nämä härvelit voi muuten pahimmillaan tehdä näitä regenerointeja ilman että alkaa jotain "dpf tukossa" ilmoittelemaan? Ihmettelen tämän oman harmaakoppaisen viimeaikojen keskikulutusta ja käynyt mielessä tämän regeneroinninkin vaikutus. Ajo kun on hyvin paljon taajamaa. Nyt kesälämpimillä ihmeen pientä kulutusta. Karstaa on kyllä poltettu ja forteakin juotettu