Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: jaskajokunen - 03.08.2015, 14:41:55
-
Kuinka tuon kytkin säädetään, tietty nestetoiminen ja pitäisi kai itsesäätyä, mutta ainakin ovat sitä "pärnäsellä" säätäneet. Nyt ei oikein meinaa irroittaa ja vaihteiden kytkeytyminen on tuskaa.
-
Menee vaan huonommaksi tuo vaihteiden kytkeytyminen, kahdella kädellä joutuu repimään vaihteet päälle, ykkönen ei kytkeydy ollenkaan , eikä pakki auton käydessä :-\
Jos menee kytkinrempaksi, niin paljonkos tuommoinen kustantaa ?
-
Ei sitä säädetä mutta ilmata voi. Se jos ei auta niin sitten tutkimaan mikä antaa periksi.
-
Mitähän valohoitoa ne sitten on tuolle antaneet, kun pariinkin kertaan ovat kytkintä säätäneet ?
Ei kyllä ole kytkinnesteet huvenneet ( no samasäiliö jarrun kanssa ) noin 5dl vaihdoin nestettä ilmausruuvin kautta ja ei kyllä tullut paljoakaan kuplia säiliöön. Pääsylinteri on ihan kuivan oloinen ja kun ei nesteetkään katoa, niin en uskoisi vian olevan pääsylinterissäkään. Pitäisikö koittaa vielä ilmata jarrunipan kautta ?
On kuulemma hankalaa ilmata tuo työsylinteri, mutta voisiko vika olla siinä ?
-
Tänään peuhattu ilmauskannun kanssa, ei ollut käyttöohjeita kuin englanniksi , joten vaiston varassa puuhastelin. Ilmaa tuli ja tulee ihan hitokseen ( en tiedä vetääkö kierteiden välistä, mutta ei vaan kuplat lopu ). Eli vehje kiinni ilma nippaan ja nippa auki ja liipasimesta ilmaus käyntiin, nestesäiliöön lisäilin tarvittaessa lisää nestettä eli ei sieltä saanut niitä kuplia lisää ???
Oheisessa videossa on työsylinterin liike, tosin poljin tuntuu aika löysältä edelleen ?
sylkkä (http://vidmg.photobucket.com/albums/v218/jaskajokunen/20150807_162231_zps5cd77zpl.mp4)
En ole vielä kokeillut käynnistää, kun tuo ilmanputsarin putki on pois vielä paikaltaan
edit: Ei se irroita, paineasetelma paskana, luulisin :-\
-
Kyllä tuo liike näyttää asialliselta.
Yhdestä 200:sta volvosta meni paineasetelma niin että ei irroittanut ja taitaa olla sulla sama.
-
Kyllä tuo liike näyttää asialliselta.
Yhdestä 200:sta volvosta meni paineasetelma niin että ei irroittanut ja taitaa olla sulla sama.
Montahan tuntia tuon vaihtoon menee (siis kytkin setin )
-
Nopein netissä kehuu tehneensä remontin 6h. Yhdellä mennyt koko päivä irroituksessa ja 5h kasauksessa
-
Löytyykö vielä halvenpaa pakettia (http://www.ebay.co.uk/itm/VOLVO-V40-ESTATE-VW-1-8-PETROL-BRAND-NEW-CLUTCH-KIT-FROM-7-1995-6-2004-/330622712655?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item4cfaa63b4f) nopeasti laskien 77,7£ = 117,54€ toimituskuluineen. Topautoosat tms. olis n.135€ + toimitus Sach osat (http://www.topautoosat.fi/auto-merkki/varaosat-volvo/v40-stw-vw/16473/10151/kytkinpaketti.html), Liekö tuo 2-4 vuoden aikana parempi kuin halpis osat ?
Löytyykö halvempaa kytkinpakettia kuin tuo vajaa 120€ , lisäksi tartitaan se kampiakselin stefa, oliko kellään siihen osanumeroa ?
-
Itse tein pari vuotta sitten sachsin osilla. Lauantaina purku ja sunnuntaina kasaan. Ihan autokatoksessa tein :) Entinen oli ihan kulunut ja luisteli kun teki täyskiihdytyksiä.
-
Löytyykö vielä halvenpaa pakettia (http://www.ebay.co.uk/itm/VOLVO-V40-ESTATE-VW-1-8-PETROL-BRAND-NEW-CLUTCH-KIT-FROM-7-1995-6-2004-/330622712655?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item4cfaa63b4f) nopeasti laskien 77,7£ = 117,54€ toimituskuluineen. Topautoosat tms. olis n.135€ + toimitus Sach osat (http://www.topautoosat.fi/auto-merkki/varaosat-volvo/v40-stw-vw/16473/10151/kytkinpaketti.html), Liekö tuo 2-4 vuoden aikana parempi kuin halpis osat ?
Löytyykö halvempaa kytkinpakettia kuin tuo vajaa 120€ , lisäksi tartitaan se kampiakselin stefa, oliko kellään siihen osanumeroa ?
Eikös tuo ole se kytkinpään stefa (http://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/gaskets/radial-oil-seals/radial-oil-seal-crankshaft-clutch-side/1016586/) ?
-
On
-
Sori ku tungen tähän topikkiin mut kysyn tässä välissä niiltä ketkä on tuon kytkimen ite vaihtanut että tarviiko ihan oikeesti jotain special avainta asetelman kanssa niinkuin tuossa kirjassa sanotaan että " elä edes aloita jos et omista ko.työkaluja" Töissä pääsisin tuon vaihtamaan ja miellä on kyllä kiitettävästi mahkuja tehdä kaluja ja hyllyssäkin on jo valmiina vaikka minkä näköstä erikoistyökalua. Mitäs ootte mieltä.Nosturia ei ole joka tietty on isoin miinus. Kaarana mulla on -98 2.0T vaihteet vielä menee päälle mutta selkeesti odottaa vaihtoa jo...