Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Mikaky - 03.08.2015, 17:46:55
-
Tervehdys.
Vahvasti näyttää siltä että B5255T3 vuotaa aika reippaastikkin öljyä lohkon ja väliosan välistä. Äkkiseltään näyttäisi että öljypohja / väliosan väli ei niinkään kostu ( ennenkuin toki valuu yläpuolelta myös siihen öljyä).
Olin tästä aikasemmin lukevinani jostakin että jonkunsortin "oikotie onneen" oli olemassa ja nuita oli tiivistelty ilman purkamatta koko resua. Nyt en vain mistään kyseistä keskustelua enää löytänyt :-\
Joten siis, huolellinen putsaus / kuivaus ja jokin liima päälle ja kädet ristiin notta pitää?
Kysymykseni nyt lähinnä koskee sitä, että mitähän tiivisteainetta tuohon yrittäisi lähteä laittamaan jotta voisi ehkä jopa pitää?
Hämärä muistikuva oli että keskustelua jota aikaisemmin luin niin mainittiin jostakin volvon omasta lakasta(?) joka siihen laitettaisiin?
-
Itselläni myös mystinen öljyvuoto -00 T5 mk2 joka kerää tippaa moottorin ja laatikon välille. Moottorin alaosa aika lailla märkänä ja ajon jälkeen kämmenen kokoinen läntti maassa.
Yläpuolelta kaikki näyttää olevan kuivaa joten jostain alapuolelta yms. vuotoa tulee. Enempään en ole asiaa tutkinut kun päätin et testaan tuota Motonetistä tota Motoxin Engine Stop Leak ainetta. Toiset haukkuu noita aineita ja toiset kehuu, ni ota tosta nyt sit selvää.
Nyt pariviikkoa ajettu eikä tipan tippaa ole enää vuotanut. Ainakin hetkeksi korjattu vuoto nyt sit tolla aineella.
-
Onko se jotain stefoja turvottavaa ainetta? Mahtaako olla huohotus tukossa ja saanut ylipaine kampiakselin takastefan vuotamaan?
-
En muista onko bensakoneessa samaa tulppaa kampuran takapäässä, sen yläpuolella, kuin D5:ssa.
Itsellä vaihtui juuri D5 kytkin vauhtipyörä ja tuo tulppa. Se on öljykanavassa ja jotain alunperin jotain kumi/muovi sekoitusta. Oli jo jonkin verran tihkunut, onneksi ei ollut lentänyt kokonaan irti. Nyt uusi on kunnollinen metallinen.
Sen verran tullut aikojen saatossa kaikkea ropattua, että tiedän öljyvuodoissa pitää ihan aluksi pestä kaikki huolella rasvattomaksi. Muuten etsintä totaalista hakuammuntaa. Sen jälkeen käyttöä ja kun vuotoa ilmenee, sen syy on ylin kohta missä näkyy. Paitsi jos on kaksi eri vuoto kohtaa.
(https://i.ibb.co/GPkyTx6/Volvo-D5-ljytulpan-kuva.png) (https://ibb.co/GPkyTx6)
-
En muista onko bensakoneessa samaa tulppaa kampuran takapäässä, sen yläpuolella, kuin D5:ssa.
Ei ole.