Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: TDI25 - 06.08.2015, 10:40:44
-
Eli, tuli ajankohtaiseksi vaihtaa laatikko kyseiseen autoon. Ajattelin että vaihtais moottoreine päivineen varaosa autosta. Mitä kannattaa ottaa huomioon? Onko helpompi vaihtaa ylä vai alakautta? Samallahan voi vaihtaa jakohihnan + vesipumput sun muut ja myös kampuran stefa. Mutta kertokaa hyviä vinkkejä tuohon koneen vaihtoon. Vai olisiko mahdollista vaihtaa automaatti loota irroittamatta konetta?
-
Riippuu vehkeistä. Moottorinosturilla koko paketti yläkautta pois, autonostimella koko paketti apurungon kanssa alakautta. Vaihteisto ei mahdu moottoria irroittamatta pois. Ilmastointia ei välttämättä tarvi tyhjentää kun kompura mahtuu roikkumaan kun sen irroittaa moottorista.
Ohjaustehostimen putketkin vois tässä yhteydessä katkaista koneen alta ja kasata helmiliitoksilla, ei tarvi sit niiden kanssa takuta.
Aika suoraviivaista purkamista-asentamista, näyttää ahtaammalta kun lopulta onkaan. Öljyvuodot kannattaa tässä välissä korjata kuntoon, jos ja kun sellaisia on, varsinkin öljypumpun ja öljypohjan saumojen vuoto on ikävää korjata kun moottori on autossa. Kampuran takastefa, ja ehkä laatikon "etustefa" jos oikein haluaa hifistellä. Nämä mun näkemykset sillai jos aikoo autoa vielä pitää.
-
Joo vaihoin koneen. Mutta nyt ei pyöritä starttia. Naksuu kyllä. Ja kaikkia liitoksia yrittänyt katsoa mutta ei löydy syytä
-
Oliko vika moottorin maadoituksessa? Huonosti kiinni.