Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Tuomas-89 - 22.06.2011, 13:48:43
-
onnistuuko 850 vm:95 lukee vikakoodeja johdon avulla jostain liittimestä? vai ainoastaan tosta ledilaatikosta? :idiot2:
-
Sieltä "ledilaatikosta" ne luetaan.
-
Ku ei oo liitintä.
-
sit kun joku valaisee mulle et mikä tämä ledilaatikko on ja miten luenta tapahtuu? S*
selasin vanhoja keskusteluita mutt ei osunu silmään ihan suoraa ohjetta :( paljon oli muuta ohjetta tms...
ostin just 850 farkun, abs merkkivalo palaa kokoajan ja service välillä miten sattuun.abs jarrut kuitenkin toimii :o....
sit auto tuntuu jotenkin hmmm laiskalta ja lähtee välillä huonosti käymää (bensa haisee)
-
FAQ http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=165.0
-
Tuo vikakoodilaatikko ja ledi sijaitsee siinä repsikanpuolen umpion takana konehuoneessa. ;)
-
kävin lukemassa noi vikakoodit autosta A2 ei koodia, A3 1-1-1 ei vikaa, A4 ei koodia B1 1-3-5 4-1-1 4-1-4 4-1-8 4-1-9 1-3-4, B5 1-1-1 B2 ei koodia B6 ei koodia
Pitäiskö noiden antaa koodi josta ei tullut mitään vilkahdusta? :( ainakin niissä oli se rei'än paikka mihi laitoin jossa oli metallia sisällä rei'ässä :)
-
Tuo vikakoodilaatikko ja ledi sijaitsee siinä repsikanpuolen umpion takana konehuoneessa. ;)
-tiikos S*
-
FAQ http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=165.0
löysin kyllä tämän keskustelun,mutta linkki joka on laitettu ohjeeks vikakoodien lukkuun ei toimi :-[ "not found"
-
löysin kyllä tämän keskustelun,mutta linkki joka on laitettu ohjeeks vikakoodien lukkuun ei toimi :-[ "not found"
Etsiin netistä uuden ohjeen ja muutin linkin osoittamaan kyseiseen ohjeeseen, eli nyt löytyy toimiva ohje
Eiku se olikin huoltovalon nollaus :facepalm:
Jatkan etsimistä
-
mä koitin kans googlettaa,paljon kaikkee muuta kyllä löytyy... mut eisitä mitä hakee ::)
-
mä koitin kans googlettaa,paljon kaikkee muuta kyllä löytyy... mut eisitä mitä hakee ::)
Jokohan nyt tärppäis (http://www.google.fi/search?q=volvo+850+error+codes&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a) ?
-
Mitenkäs te nyt olette noin kujalla...
Ne neuvot koodin luentaan on suoraan tuossa FAQ-topicissa. Ei tarvitse seurata mitään linkkiä minnekään.
"Vikakoodien luenta
Vikakoodien luku diagnostiikkapistokkeista:
Virta-avain II-asentoon. A-kanteen kiinnitetty johdon pätkä työnnetään pistokkeeseen, josta halutaan lukea koodit. Sitten lyhyt painallus napista ja ensimmäinen koodi tulostuu ledin vilkuntana. Jos antaa 1-1-1, kaikki on ok.
Jos antaa jonkun muun koodin, painetaan uudellen napista ja näin jatketaan kunnes ensimmäinen koodi toistuu. Nyt voidaan nollata koodit. Painetaan nappi pohjaan noin kuudeksi sekunniksi. Odotetaan kunnes ledi syttyy palamaan. Painetaan uudestaan pohjaan kuudeksi sekunniksi. Tämän jälkeen pitäisi antaa koodin 1-1-1.
Toimii vain -95 saakka."
-
Mitenkäs te nyt olette noin kujalla...
Ne neuvot koodin luentaan on suoraan tuossa FAQ-topicissa. Ei tarvitse seurata mitään linkkiä minnekään.
"Vikakoodien luenta
Vikakoodien luku diagnostiikkapistokkeista:
Virta-avain II-asentoon. A-kanteen kiinnitetty johdon pätkä työnnetään pistokkeeseen, josta halutaan lukea koodit. Sitten lyhyt painallus napista ja ensimmäinen koodi tulostuu ledin vilkuntana. Jos antaa 1-1-1, kaikki on ok.
Jos antaa jonkun muun koodin, painetaan uudellen napista ja näin jatketaan kunnes ensimmäinen koodi toistuu. Nyt voidaan nollata koodit. Painetaan nappi pohjaan noin kuudeksi sekunniksi. Odotetaan kunnes ledi syttyy palamaan. Painetaan uudestaan pohjaan kuudeksi sekunniksi. Tämän jälkeen pitäisi antaa koodin 1-1-1.
Toimii vain -95 saakka."
:D Saanko sanoa, notta voihan hitto!!!
No, ei aina kaikkee voi eikä saakkaan huomata :)
-
asiasta toiseen.. minkä takia noi toiset ei antanut mitään koodia vaan oli ihan pimeenä? en saanut moottorista mitään koodia ollenkaan ulos
-
asiasta toiseen.. minkä takia noi toiset ei antanut mitään koodia vaan oli ihan pimeenä? en saanut moottorista mitään koodia ollenkaan ulos
Kaikkiin koloihin ei tule johtoa ja niihin joihin tulee, voi niissä olla vaikka johto poikki tai huono kontakti..
-
Kaikkiin koloihin ei tule johtoa ja niihin joihin tulee, voi niissä olla vaikka johto poikki tai huono kontakti..
selvä, tarvii tarkistaa lähipäivinä :)
-
asiasta toiseen.. minkä takia noi toiset ei antanut mitään koodia vaan oli ihan pimeenä? en saanut moottorista mitään koodia ollenkaan ulos
- joskus niissä liittimissä voip olla huono kosketus, käytetään harvoin.... voip koetella laittaa jotain puhdistusainetta, tai sitten ne metalliluiskat on väljät, ei ota kontaktia.
-
Volvo 850 t5r, käyttöönottovuosi 1995.
Vikakoodien lukeminen toimi juurikin noin kuten ohjeistettu.
Vikakoodien nollaus taas ei nollannut koodeja.
Mielestäni meni kuten ohjeistettu; koodien luvun jälkeen - tarkemmin sen jälkeen, kun se ensimmäinen koodi tuli uudestaan - painoin nappia ja pidin sen painettuna 6-10 sekuntia, löysäsin painamisen, ja ledi syttyi. Tämän toistin kaksi (2) kertaa.
Sen jälkeen napin painaminen antoi vikakoodin uudestaan sen 1-1-1 koodin sijaan.
Miten tämä nyt noin toimii?
-
Liitytään keskusteluun sen verran et ite löysin 2 koodi sivua mutta missään ei ole B1 kohtaa josta pitäis saada 414 ja 417 tietoon. Olisko joku löytäny?!
Tais löytyä ja on jotenki ilmastointiin liittyvät koodit.
-
Kuskinpuolen 414 ja apumiehenpuolen 417 puhaltimen lämpöanturi vikaa , anturi tukossa.
-
Volvo 850 t5r, käyttöönottovuosi 1995.
Vikakoodien lukeminen toimi juurikin noin kuten ohjeistettu.
Vikakoodien nollaus taas ei nollannut koodeja.
Mielestäni meni kuten ohjeistettu; koodien luvun jälkeen - tarkemmin sen jälkeen, kun se ensimmäinen koodi tuli uudestaan - painoin nappia ja pidin sen painettuna 6-10 sekuntia, löysäsin painamisen, ja ledi syttyi. Tämän toistin kaksi (2) kertaa.
Sen jälkeen napin painaminen antoi vikakoodin uudestaan sen 1-1-1 koodin sijaan.
Miten tämä nyt noin toimii? No siis
Vikakoodit nollautuvat vasta kun valo/ vianaiheuttaja on eliminoitu näin ainakin yleensä :2funny: