Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Masa2012 - 10.08.2015, 21:53:31
-
V70 vm 2002 2.5 tdi
Aluksi eteenpäin lähtiessä tuntui olevan välystä oikeassa vetoakselissa tai jossain voimansiirrossa. Lopulta vetoakseli lakkasi pyörimästä kokonaan.
Ajattelin että murrosnivel on totaalisen rikki ja otin vetarin ulos mutta se olikin ehjä. Kun kytkintä nostaa niin vetoakselin sisäpäästä vaihdelaatikosta alkaa kuulumaan
sellaista ääntä kuin kuluneet boorit jauhaisivat tyhjää. Ikäänkuin hampaat eivät pitäisi.
Mikähän osa mahtaa olla laatikossa rikki ? Joku mihin se vetarin sisäpää liittyy. Ja onko helposti tehtävissä kotioloissa.
Kiitos jo vinkeistä.
M.S
-
Vaikuttaisi olevan tasauspyörästö rikki. Vetoakselit ovat siinä booreilla. Toinen laatikko tilalle.....Ellet halua alkaa purkamaan nykyistä ja hommata jostain käytettyä tasauspyörästöä (voi olla vaikea löytää)
-
OK, laitetaan vaihtolaatikko tilaukseen. Lienee samantekevää onko laatikko vm 2000 tai 2007 ? Kunhan on manuaali kuten edellinenkin.
-
Ainakin Transporttereissa tapahtuu tuota samaa. Vetarin ja sen booriosan vaihdolla niitä korjaavat. Ehkä tässäkin. Mahtaakos tuo 2.5 tdi olla kuinka erilainen kuin suunnilleen saman ikäiset Portterit?
-
Transportterissa lienee aika samanlaiset palikat. Onkohan laatikon vaihto helppo projekti V70:ssä ? Tarviiko muuta kuin kuskinpuolen vetoakseli irti ja laatikon pultit ?
Mietin tässä tekisikö pukkien päällä pihalla vai veisikö pajalle. Korjaamot varmaan laskuttavat operaatiosta 500-1000€.
-
Lienee samantekevää onko laatikko vm 2000 tai 2007 ? Kunhan on manuaali kuten edellinenkin.
Ei ole samantekevää.
Jos tosiaan on 2,5 tdi moottorilla (mitä ei pitäisi olla enää 2002), niin ainoastaan tdi:n laatikko sopii.
Jos taas onkin D5 moottorilla, niin niihinkin on muutamaa eri vaihtoehtoa vuosimallin mukaan.
-
Transportterissa lienee aika samanlaiset palikat. Onkohan laatikon vaihto helppo projekti V70:ssä ? Tarviiko muuta kuin kuskinpuolen vetoakseli irti ja laatikon pultit ?
Mietin tässä tekisikö pukkien päällä pihalla vai veisikö pajalle. Korjaamot varmaan laskuttavat operaatiosta 500-1000€.
En suosittele pihahommana, Autosta pitää moottori tukea yläpuolelta ja apurunkoa tiputtaa (mieluiten ottaa kokonaan pois eedestä) Kunnes laatikon saa pois autosta.
On se mahdollista ja jokainen tyylillään, mutta vaatii juuri sen moottorin tukipalkin, jotain millä nostaa vaihteistoa, pukkeja jne. ja ei ole mikään nix nax homma muutenkaan.
-
Ei ole samantekevää.
Jos tosiaan on 2,5 tdi moottorilla (mitä ei pitäisi olla enää 2002), niin ainoastaan tdi:n laatikko sopii.
Jos taas onkin D5 moottorilla, niin niihinkin on muutamaa eri vaihtoehtoa vuosimallin mukaan.
Tuohon itsekin reagoin, ekoissa 2 koppasissa oli vielä 2.5tdi koneita, eli vm-00. Taisi olla 00/01 kun vaihtui 2.4d.
Eli mikä kone sulla mahtaa siellä olla oikeastaan?