Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: vollepolle - 22.06.2011, 16:30:02
-
Ostin ilmastoinnin kompuran , mutta uudessa kompurassa ei lähde mitään johtoja kompuran perästä.
(http://img151.imageshack.us/img151/1236/22062011418.th.jpg) (http://img151.imageshack.us/i/22062011418.jpg/)
Vanha kompura vas. uusi oik. ja ps.täällä foorumillakin myynnissä oleva takana.
(http://img8.imageshack.us/img8/5786/22062011417.th.jpg) (http://img8.imageshack.us/i/22062011417.jpg/)
Vas. ylä vanha, vas.ala uusi ja se ps.oik
Mikä johto on kyseessä tai johdot , sillä niitä on kaksi.
Etupuolelta tulee yksi johto ,niinkuin vanhassakin sieltä kompuran rungon ja moniura pyörän välistä.
Jos joku osais sanoo onko se joku per....tärkee ja täytyykö taas tilailla uus kompura jostain.
Ja se auto oli V70 Tdi 2,5 -97
-
Irroita anturi johon johdot menevät. Miltä se vaikuttaa?
-
Ollako tämä jokin paineanturi???
(http://img14.imageshack.us/img14/8520/22062011419.th.jpg) (http://img14.imageshack.us/i/22062011419.jpg/)
(http://img20.imageshack.us/img20/7295/22062011420.th.jpg) (http://img20.imageshack.us/i/22062011420.jpg/)
-
Kytkentäkaavion mukaan se näyttäisi olevan magneettikytkimen jännitteensyötön välissä oleva painekatkaisin.
Sitä onkin sitten hankalampi sanoa, että onko se matala- vai korkeapainepuolen katkaisin, hyvinkin todennäköisesti se on korkeapainepuolen katkaisin, koska sijaitsee suoraan magneettikytkimen jännitteensyötön välissä, on siis periaatteessa hätäkatkaisija, jos paine nousee liikaa.
Niin ja se onkin korkeapainepuolen katkaisin, koska matalapainepuolen katkaisija sijaitsee kompressorin käynnistyspyynnön puolella ennen moottorin ohjausyksikköä, joka ohjaa kompuraa.
Otsikoin viestin uudelleen ja siirrän ilmastointi -osioon