Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: injector - 16.08.2015, 14:38:25
-
Tartteisin kjetin suutintaulukon, näkisi paljonko eri suuttimet virtaavat
Yrittänny ettiä, ei tuota oikein osumia :-\
Olisko kellään tiedossa kyseistä taulukkoa?
-
löytyiskö boschit tuolta:
http://www.kolumbus.fi/badluck/suutin.htm
-
löytyiskö boschit tuolta:
http://www.kolumbus.fi/badluck/suutin.htm
Tuossa ole yhtään mekaanista suutinta
esim paljon tälläinen virtaa/tuottaa 0 437 502 047
-
tuollainen löytyi:
Injectors: Group A (K-Jet mechanical), Bosch 'Gold' injectors, were a race spec injector made for Volvo and not possible to obtain for many years now. 530 ml/min on 1, 2 and 4th cylinder, 580 ml/min on the 3 cylinder), (magnetic valves on 2 & 3rd injector to serve as a antispin system - cuts fuel when spining). Reportably they were made of a Porsche shell with Volvo turbo core. They have a opening pressure at 3 bar (43,5psi) and give about 600ml/min at 8bar (120psi) pump pressure.
Linkistä:
http://people.physics.anu.edu.au/~amh110/group_a_volvo_specs.htm
-
Tuossa ole yhtään mekaanista suutinta
esim paljon tälläinen virtaa/tuottaa 0 437 502 047
Mulla oli joskus vuonna nakki ja keppi jonkunlainen taulukko noista, mutta se meni tietokoneen vaihdossa bittiavaruuteen.
Tuo 047 on muistaakseeni mersun sumu? Volvon ET:ssä on 020 ja FT:ssä 015. Porschen mahdollisesti sovellettavia sumuja olis 009, 017 ja 057. Jos olis enemmän kiinnostusta asiaa kohtaan, niin voisi tilata jokaista yhden, mitata ja kasata taulukon aiheesta. Ei vaan maksa vaivaa niin tekemättä taitaa jäädä.
Porssen suuttimet tulee sitten kierteellä kiinni vrt. ne volvon lipareet. Noistakin on olemassa toki perinteiset versiot numerolla 004 ja 012. Ovat siis 911 ja 924 Turbon suuttimet
-
Mulla oli joskus vuonna nakki ja keppi jonkunlainen taulukko noista, mutta se meni tietokoneen vaihdossa bittiavaruuteen.
Tuo 047 on muistaakseeni mersun sumu? Volvon ET:ssä on 020 ja FT:ssä 015. Porschen mahdollisesti sovellettavia sumuja olis 009, 017 ja 057. Jos olis enemmän kiinnostusta asiaa kohtaan, niin voisi tilata jokaista yhden, mitata ja kasata taulukon aiheesta. Ei vaan maksa vaivaa niin tekemättä taitaa jäädä.
Porssen suuttimet tulee sitten kierteellä kiinni vrt. ne volvon lipareet. Noistakin on olemassa toki perinteiset versiot numerolla 004 ja 012. Ovat siis 911 ja 924 Turbon suuttimet
Mesen sumut, mitä itse tiesin noista. kiitettävästi jo antaa soppaa. 015 näkyy olevan vapareissa myös, ku purin. Nyt paikoillaan 020. ois kiva tietää myös mitähän nuo "volvon" suuttimet virtaavat? :)
Ei ois hinnalla pilattu uudet suuttimet 25-35e kpl hintaat topauolla. Tuleehan se hintoihin, tilaa jokaista yhden jotta pääsis mittaa kuitenkin jäävät sitten lojuu jouten :-\
-
Saathan niin suuntaa kun lasket suuttimista bensaa pois lautasta nostamalla x ajan ensin 015 sitten 020 numeroiset kato ero. Laita sulaketaulusta 5 ja 8 johdolla yhteen eli molemmat pumput muistaakseni .näet eron tuotossa .mikä määränjakaja sulla on .
-
Saathan niin suuntaa kun lasket suuttimista bensaa pois lautasta nostamalla x ajan ensin 015 sitten 020 numeroiset kato ero. Laita sulaketaulusta 5 ja 8 johdolla yhteen eli molemmat pumput muistaakseni .näet eron tuotossa .mikä määränjakaja sulla on .
Ei kehtoo rueta tollaseen jumppaan, harmi kun ei löydy faktaa netistä noitten tuottoista...
Volvon/vaparin oma määräjakaja, kovasti ettinny edullista porschen jakajaa, tietysti menishän tuo ison harkaanjohtavan tähden jakaja myös. Volvon Turbon jakaja kyllä ois tiedossa tai itse asiassa koko mekaaninen turbo kaikkineen hiluineen
-
Oletko kysyny finjector firmasta .
-
Oletko kysyny finjector firmasta .
Kyselin tuolta meekaanisista suuttimista, kovasti olivat kiinnostuneita minkälaisia tartteisin. Sanoin tartteisin taulukon jossa näkyisi kaikki olennainen tieto, mistä on helppo sitten kattoa ja valkata. Ei kuulema sellaista taulukkoa ole olemassakaan. Veikkaan on olemassa, eivät halua antaa sitä