Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: neippi - 16.08.2015, 15:46:39

Otsikko: b19 vinokone päivitys
Kirjoitti: neippi - 16.08.2015, 15:46:39
Mikä tuoreempi moottori kävis helpoiten b19 tilalle? Vanha matkailuauto kyseessä. Alapuolella ei oo tilaa nytkään edes puolta senttiä eli sinne ei oo varaa laajentaa.
Otsikko: Vs: b19 vinokone päivitys
Kirjoitti: TVS - 16.08.2015, 21:50:13
B23(0). On ulkoisesti täysin sama pata (jos sulla on joku erikoinen öljypohja niin voit käyttää sen nykyisestä).
Otsikko: Vs: b19 vinokone päivitys
Kirjoitti: neippi - 18.08.2015, 19:34:14
eli esim. 200E/F:ssä samat kiinnikkeet?
Otsikko: Vs: b19 vinokone päivitys
Kirjoitti: 240 - 18.08.2015, 20:20:03
eli esim. 200E/F:ssä samat kiinnikkeet?

Samat kymppi ja sata sarjassa.
Otsikko: Vs: b19 vinokone päivitys
Kirjoitti: neippi - 18.08.2015, 20:27:42
Kiitoksia
Otsikko: Vs: b19 vinokone päivitys
Kirjoitti: neippi - 18.08.2015, 21:30:11
Kysytääs vielä, että käykö vaihteistot, kytkin ja kardaani suoraan b19:sta noihin uudempiin moottoreihin (200x)?
Otsikko: Vs: b19 vinokone päivitys
Kirjoitti: TVS - 18.08.2015, 21:41:12
Käy, voit joutua vaihtamaan vauhtipyörän vanhasta.
Otsikko: Vs: b19 vinokone päivitys
Kirjoitti: lassii - 05.09.2015, 08:48:01
B23(0). On ulkoisesti täysin sama pata (jos sulla on joku erikoinen öljypohja niin voit käyttää sen nykyisestä).

B23 on vesimarkat molemmin puolin joten sikäli eroo ulkoisesti.
Otsikko: Vs: b19 vinokone päivitys
Kirjoitti: laatikkovika - 13.09.2015, 22:10:13
Muistelisin että vanhoissa kymppisarjalaisissa on harvempi pooritus kytkinlevyssä johtuen vaihteiston pääakselista mutta sehän ei tuossa vaihto-operaatiossa ole mikään kynnys..
Otsikko: Vs: b19 vinokone päivitys
Kirjoitti: neippi - 29.07.2016, 12:50:31
Eihän täs oo kerenny viel mitää tekniikalle tekee. Nyt kiinnostais turbodiesel kone laittaa. Minkäköhän sinne helpoiten sais? Ja mitä kaikkia muutoksia tarvii?
Otsikko: Vs: b19 vinokone päivitys
Kirjoitti: estate - 29.07.2016, 14:18:06
Jos pituussuunnassa on tilaa niin takavetoisesta Volvosta 6 sylinterinen D24, uudempi 5 sylinterinen 2,5TDi (esim. 850, S/V70 jne ja vw transporter), tai vw:n nelisylinterinen TDi. Kytkinkopan (tai koko vaihteiston) joutuu hankkimaan takavetoisesta diesel volvosta ja koneen korvakot tekemään, ja luovuttajasta riippuen öljypohjaa/öljympun imuputkea muokattava. TDi moottoreihin moottorinohjauksen vuoksi ohjausboksi ja johtosarja luovuttajasta sekä sähkötöitä. TDi-muutoksia ovat foorumilaisetkin tehneet useita.
Otsikko: Vs: b19 vinokone päivitys
Kirjoitti: lassii - 29.07.2016, 14:43:20
Eihän täs oo kerenny viel mitää tekniikalle tekee. Nyt kiinnostais turbodiesel kone laittaa. Minkäköhän sinne helpoiten sais? Ja mitä kaikkia muutoksia tarvii?

Jos TD koneen meinaat laittaa niin, edulisemmaks tulee kun hankit 7-900 sarjan vollen pihaan ja siirrät tekniikan siitä. Yleisesti 2-satkussa on diiselin perässä M47 loota. Kardaanin etupätkän joudut hommaan. Kytkinkoppa on erilainen bensavehkees ja diiselis luonnollisesti. Jos suoraan laittaa paikalleen koneen ja lootan niin jäljelle jää kardaanin etupätkä ja pikkusen sähköhommia.

Otsikko: Vs: b19 vinokone päivitys
Kirjoitti: neippi - 29.07.2016, 20:26:20
Pitää alkaa luovuttajaa etsimää. Kiitoksia vinkeistä.