Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: TONI JÄPPINEN - 17.08.2015, 11:11:18

Otsikko: B5254S TILALLE B5254T
Kirjoitti: TONI JÄPPINEN - 17.08.2015, 11:11:18
ONKO B5254S JOHTOSARJA SAMANLAINEN KUIN B5254T:EEN JOHTOSARJA?
ENTÄS MOOTTORIN OHJAUS?
AUTO JOHONKA SUUNNITTELIN TÄLLÄISTÄ MOOTTORIN VAIHTOA ON V70 VM97.
Otsikko: Vs: B5254S TILALLE B5254T
Kirjoitti: laatikkovika - 17.08.2015, 12:35:31
Johtosarja taitaa olla sama mutta ecu ei.
Tuolla jotain aiheen tiimoilta. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7676.0

Noissa koneissa ei todellisuudessa ole paljoakaan eroa suorituskyvyssä, Jos on automaatilla tuo 5254t ja manuaalilla 5254s niin kiihtyvyydessä ei käytännössä ole merkittävää eroa 0-100kmh välillä. Korkeapaineturbo erikseen tai sitten lastutettu 5254t.
Otsikko: Vs: B5254S TILALLE B5254T
Kirjoitti: aprilli - 17.08.2015, 16:53:35
Epäilen mahtaako olla sama johtosarja. Tarkoittaisi sitä että vaparissa roikkuisi ainakin ahtopaineensäätimen liitin jossain ylimääräisenä?
Otsikko: Vs: B5254S TILALLE B5254T
Kirjoitti: laatikkovika - 17.08.2015, 21:36:58
Sanoinkin että taitaa olla sama johtosarja. On se hyvin mahdollista, on siellä paljon muitakin liittimiä joutilaana varusteista riippuen, esim. Vak.nopeussäätimen alipainepumpun liitin, lisäilmapumpun liitin, sumuvalojen liittimet...
Sen voin varmasti sanoa että 10V on eri johdot.
Otsikko: Vs: B5254S TILALLE B5254T
Kirjoitti: TONI JÄPPINEN - 17.08.2015, 22:20:50
Minulla on tuo 20v malli ja tulipellissä on joku ylimääräinen töpseli. Moottorin ohjaus minun mielestäni on sama mutta eri ohjelma toki vaparissa joten saiskohan softaamalla saattas saada toimimaan.ehkä?
Otsikko: Vs: B5254S TILALLE B5254T
Kirjoitti: Hurm0s - 18.08.2015, 01:40:27
Minulla on tuo 20v malli ja tulipellissä on joku ylimääräinen töpseli. Moottorin ohjaus minun mielestäni on sama mutta eri ohjelma toki vaparissa joten saiskohan softaamalla saattas saada toimimaan.ehkä?
Tulipellin töpseli on kaiketi hälyttimen sireeniä varten...

Moottorinohjaus ei ole sama. Vapaastihengittävässä on LH Jetronic, turbossa taas Motronic.

Että tuossa konversiossa olisi mitään järkeä, pitäisi olla kokonainen luovuttaja-auto, josta saisi kaikki tekniikan osat.
Otsikko: Vs: B5254S TILALLE B5254T
Kirjoitti: aprilli - 18.08.2015, 07:34:50
Moottorinohjaus ei ole sama. Vapaastihengittävässä on LH Jetronic, turbossa taas Motronic.

Eikö tuon ikäisessä ole jo molemmissa M4.4? Kasipätkäänkin tuli jo 96-97 Motronic 20V vapariin.
Otsikko: Vs: B5254S TILALLE B5254T
Kirjoitti: TONI JÄPPINEN - 18.08.2015, 11:42:56
MINUNKIN MIELESTÄ M4.4 OLISI TUOSSA JA HÄLYTTIMEN SIREENI TOIMII KYLLÄ ET EI VOI OLLA HÄLYTTIMEN SIREENILLE TUO TÖPSELI.
Otsikko: Vs: B5254S TILALLE B5254T
Kirjoitti: Taavi.H - 18.08.2015, 11:51:50
MINUNKIN MIELESTÄ M4.4 OLISI TUOSSA JA HÄLYTTIMEN SIREENI TOIMII KYLLÄ ET EI VOI OLLA HÄLYTTIMEN SIREENILLE TUO TÖPSELI.

OT: otapa se caps lock pois päältä, mukavampi kukea tekstiä jossa ei ole kaikki ISOLLA. Kiitos. :)
Otsikko: Vs: B5254S TILALLE B5254T
Kirjoitti: Hurm0s - 18.08.2015, 12:42:33
Eikö tuon ikäisessä ole jo molemmissa M4.4? Kasipätkäänkin tuli jo 96-97 Motronic 20V vapariin.
Niimpä taitaa muuten ollakin, jotenkin muistelin että olisi ollut LH jetillä siihen asti kunnes tuli Denso.

Enivei, edelleen sitä mieltä että hommassa ei ole paljoa järkeä ellei ole kokonaista luovuttaja-autoa.
Eroa on kuitenkin paljon eri komponenteissa...
Otsikko: Vs: B5254S TILALLE B5254T
Kirjoitti: TONI JÄPPINEN - 18.08.2015, 15:30:27
Kattelin varaosa numeroita niin ilmamassa mittari on sama molemmissa ja kampi/nokka akselin asento tunnisttimet samat.Myös nakutustunnistimet samat ja lambda anturit samat. Mutta mikä on se töpseli tuossa tuli pellissä?
Otsikko: Vs: B5254S TILALLE B5254T
Kirjoitti: C70 - 18.08.2015, 15:36:52
No on siellä muutakin murhetta kuin johtosarja, välijäähdyttimen tarvitset keulalle, pakoputkisto katin kanssa menee vaihtoon, Turbokoneessa öljynjäähdytin syylärin päädyssä (mitä vaparissa ei ole) eli syyläri vaihtoon (ellei tossa koneessa ole öljyjäähy koneen takapuolella öljypohjassa)

Ei ole mitään järkeä ruveta konetta vaihtamaan. Myy nykyinen pois ja osta turbo volvo tilalle.