Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Veteraanien korjaamo => Aiheen aloitti: karburuttori240 - 17.08.2015, 22:39:31
-
Elikkäs tuli hankittua vm 71 144 b20 koneella jonka kyljessä vaakaimut ,alkuperäinen S malli. Nyt on ongelmana että mistä löydän kaasuttimiin uudet tiivisteet? Varsinaista vuotoa ei ole ,mutta kyseessä on tod näk. alkuperäiset tiivisteet niin olisihan se bensapuolikin olla kunnossa, tarkoituksena vaihtaa sytkäosat ,venakopan tiiviste, venttiilivarrenkumit,pako/imusarj tiiviste,öp tiiviste,mahd kannentiiviste ja tosiaan ne kaasarit vielä fiksailla hyvään kuntoon, niin ja tietysti apulaitehihna. Kone käy nyt jo todella hienosti kun hieman putsailin sytkäosia ja säädin kaasaria. Mutta auto on seissyt pitkään niin pelataan varman päälle ja mikä sen parempi kuin 138 000 ajettu b20 raksuttaa kuin kello ::)
-
Jos ovat otsikossa mainitut SU-HIF6:t niin tuolta löytyy kaasareihin osia.
http://www.cvi-automotive.se/en/articles/14710/2-su-hif-b20bd-71- (http://www.cvi-automotive.se/en/articles/14710/2-su-hif-b20bd-71-)
Ja löytyy ko. puljusta kaikki muutkin tarvitsemasi osat.
-
Joku vanha sananlasku meni, että jos se toimii niin, älä koske siihen :D. Mutta varalla on hyvä olla uudet.
-
Kiitoksia avusta ! totta tuokin ;D
-
Sitten kun alat säätämään niitä pässin palleja ja pintakaasulla sillai nypyttää/ vähän nykii ajettaessa niin silloin käy aavistuksen laihalla olettaen pallien balanssin olevan kohdallaan. Jos taas aivastelee imupuolella niin balanssi pielessä, aivastelee myös laihalla ollessa. Suosittelen sytkäosien vaihtoa kärjettömiin (mollukka kärkien tilalle) niin pääset jatkossa helpommalla kun kipinäpuoli toimii varmasti.
-
Kilikali minkälaisia "mollukoita" meinasit ? tuolta freetechnichsiltä saa ainakin jotain kärkien korvaus systeemiä (pertronix ignitor) vai onko siihen jotain muuta keinoa ? ::)
-
Joo just jotain tollasia. Itse laitoin modatun vw kuplan sytkäpaketin omaani aikoinaan.