Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: kibola - 19.08.2015, 02:38:41
-
hei tuossa koitin kaivella toissa yönä töissä että mutten löytänyt että tarviiko egr:n purun yhteydessä uusia mitä tiivisteitä? ja onko porukalla tuosta ns uudemman sukupolven diisselistä kokemusta? auto on mk2 2007 missä on muovinen imusarja ja egr aikasta erilainen kuin esim 2002 D5
ja kun ittellä suuttimen ohivuoto vissiin falskaa 5 suuttimen päälle niin onko siihen saatavissa pelkkiä tiivisteitä vaiko pitää vaihtaa koko letku setti?
ja kun oon kuullut että suuttimen putket pitäisi vaihtaa aina kun avaa niin pitääkö paikkansa?
kiitokset etukäteen toivotaan että menee nyt halvemmaksi remppa vasta vesi vuodon takia menny 500€ kun jakopää remppa piti tehdä sekä huohottimen lämmitys putki vuoti :D
-
Meinaatko purkaa EGR:n siis kokonaan irti?
Tiivisteitä on EGR-venttiilin ja jäähdyttimen välissä sekä EGR:n ja kaasuläpän välissä, molemmat peltisiä.
Itse en ainakaan noita ole uusinut, mutta voihan ne uudet samalla laittaa kun avaa.
Ohivuotoletkuun saa niitä pieniä O-renkaita erikseen, samat menee todella moniin Boschin suuttimiin, eli lähimmästä Bosch-liikkeestä saa. Itse tilasin ebaysta.
Paineputket pitäisi Volvon ohjeen mukaan uusia aina, mutta koko sarja maksaa muistaakseni 500e luokkaa.
Ne voi avata ja kiristää aika monta kertaa ilman vuotoja, kiristäessä vaan järki momentin kanssa.
-
Joo mietin että purkaisin egr:n kokonaan irti kun kerran aika paljo on purettuna sieltä kun ettin sitä vesivuotoa
-
salvasta tiivisteet sinne, ei tainu 20€ enempää olla 3-4kpl tais mennä kaikkiaan kun itse tein ko operaation tuossa